فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور با اقتدار نیروی دریایی کشور در آب‌های آزاد جهان گفت: آمادگی داریم هر زمان که لازم باشد در اقیانوس اطلس نیز حضور یابیم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، امیر دریادار حبیب الله سیاری در برنامه ققنوس اقیانوس که به همت انجمن اسلامی دانشگاه مازندران و با هدف بررسی پیشرفت‌های نیروی دریایی کشوردر بابلسر برگزار شد با اشاره به در پیش بودن سالروز 13 آبان افزود : امیدوارم دانشجویان امسال نیز با آگاهی و بصیرت در مراسم این روز شرکت کنند و نشان دهند که ما همواره با استکبار در مبارزه بودیم و می‌مانیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه دریا محور کشور همواره خواسته مقام معظم رهبری بوده است، گفت: امروز قالب تهدیدات از نوع تهدیدات دریایی است و استکبار جهانی نیز در همه عرصه‌های مختلف دریایی حضور پیدا کرده است.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه 71 درصد از سطح زمین را آب‌ فرا گرفته و 29 درصد بقیه را نیز خشکی‌ به خود اختصاص داده‌ تصریح کرد: این در حالی است که در قرآن نیز کلمه بحر 32 مرتبه و کلمه بِر 13 مرتبه آمده است که همین نسبت 71 به 29 را تداعی می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: دریاها به عنوان راه تنفسی کشورها محسوب می‌شوند و این درحالی است از مجموع 204 کشور موجود در جهان 44 کشور در خشکی محصور هستند و به نوعی فاقد مجرای تنفسی هستند.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه 31 درصد از مرزهای ما مرز دریایی هستند، گفت: از میان 15 کشور همسایه، ما با 12 کشور مرز دریایی داریم و 93 درصد از حمل و نقل کالایی ما نیز توسط دریاها انجام می‌شود.

دریادار سیاری در ادامه تاکید کرد: در زمان جنگ ما امنیت کشتی‌ها را در خلیج فارس ایجاد می‌کردیم اما امروز ما در خلیج عدن امنیت اقتصادی را ایجاد کرده‌ا‌یم و این ظرفیت را نیز داریم که هر زمان که دستور داده شود در آب‌های اقیانوس اطلس نیز حضور پیدا کنیم حتی اگر این زمان فردا باشد./ب


برچسب ها: ا اقتدار ، نیرو ، دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۰:۴۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۲
خدا قوت به نیروی توانمند جمهوری اسلا می ایران .