سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در یک مصاحبه رادیویی ادعاهاي ضدايراني را مطرح و ادعا کرد که رژیم‌صهیونیستی وقت زیادی درباره اتخاذ یک تصمیم مهم در زمینه حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "جان بولتون" در مصاحبه با رادیو آمریکایی‌ "WABC" تصریح کرد: من فکر می‌کنم، هم‌اکنون اسرائیل با تصمیم‌ مهمی روبرو است که آیا قصد دارد اجازه دهد ایران تسلیحاتی شود و تهدیدی برای موجودیت‌اش به‌وجود آورد یا اینکه همچون دو مرتبه قبلی که برنامه‌ هسته‌ای کشورهای متخاصم را هدف گرفت، اینبار نیز برنامه هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد.

سفیر جنگ‌طلب سابق آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: فکر نمی‌کنم اسرائیل زمان زیادی داشته باشد. در حقیقت، آنها باید خیلی سال قبل چنین تصمیمی می‌گرفتند زیرا همه ما می‌دانیم که اطلاعات ناقص است و ایران احتمالاً قابلیت هسته‌ای بیشتری بیش از آنچه که ما درباره آن می‌دانیم، گسترش داده است و شاید حتي با کره شمالی همکاري داشته باشد.

"بولتون" در واکنش به اظهارات "لئون پانتا" وزیر دفاع سابق آمریکا که روز گذشته تأکید کرد که شاید آمریکا مجبور به استفاده از نیروی نظامی علیه ایران شود، گفت: اگر هنوز کسی  وجود دارد که فکر می‌کند آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران از نیروی نظامی استفاده می‌کند، واقعا نیاز است که این افراد ارزش‌های اساسی را مورد بررسی مجدد قرار دهند. چنین رخدادی در دولت اوباما رخ نمی‌دهد. 

این اظهارات"بولتون"سفیر جنگ‌طلب سابق آمریکا در سازمان ملل در حالی مطرح شده است که ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) برای برگزاری مذاکرات در 16 و 17 آبانماه در ژنو آماده می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار