مرجع عالیقدر مذهب تشیع، اخلاص را نخستین و اساسی ترین شرط طلبگی عنوان کرد و گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، طلبه بودن و سرباز امام عصر(عج) بودن افتخار یک طلبه واقعی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارارن اردبیل / آیت الله نوری همدانی که در جمع روحانیان، علما، فضلا و طلاب استان اردبیل در محل حسینیه ثارالله اردبیل سخن می‌گفت، اظهار‌کرد: طلبگی عالی‌ترین، پرفضیلت‌ترین و پربرکت‌ترین شغل هاست و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، طلبه بودن و سرباز امام عصر(عج) بودن افتخار یک طلبه واقعی است.

وی با بیان اینکه، راهی که یک طلبه در پیش می‌گیرد، همتی بلند، اراده‌ای قاطع و تصمیمی جدی می‌خواهد، چرا که سستی و تنبلی در این کار راه ندارد و اگر کسی ادبیات صرف و نحو و فارسی و عربی را درست نداند، پنجاه سال هم درس بخواند عالم وارسته‌ای نمی‌شود.

آیت الله نوری همدانی عالم بودن در جامعه را، فضیلت بالایی دانست و تصریح کرد: تبلیغ و مرزبانی اعتقادی و بازدارندگی از افکار انحرافی از وظایف مهم و اساسی روحانیان است.

مرجع مذهب تشیع، فقه را درک عمیق، صحیح و وسیع در اسلام دانست و تصریح کرد: بعد از پنجاه سال فقها و روحانیان، اندک شماری پیدا می‌شوند و می‌گویند، چرا علم اصول و فقه علمی دقیق است و نمی‌توان ایرادی بر آن وارد کرد/س.

برچسب ها: اردبیل ، شرط ، اساسی ، طلبگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.