فرماندار چابهار گفت: با وجود اینکه شهرستان بندری چابهار به عنوان یکی از قطب های مهم صید و صیادی در کشور محسوب می شوداما از کمبود نیروی ماهر در زمینه صید و صیادی رنج می برد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، ایرج حیدری اظهار کرد: با وجود استعدادها و ظرفیت های خدادادی منحصر بفردی که در سواحل جنوبی استان و همچنین امکان اشتغالزایی برای بسیاری از خانواده ها وجود دارد اما نیروی کارآمد و ماهر به منظور کار بر روی لنچ ها وجود نداشته و نیروهای پاکستانی بر روی لنچ ها جایگزین کارگران ایرانی شدند.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش نیروهای بومی در این راستا در دستور کار قرار گیرد افزود: با وجود 400 کیلومتر نوار ساحلی و ذخایر لایزال الهی در این منطقه نباید شاهد هیچ فرد بیکاری در این منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید آموزش نیروهای بومی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت به منظور رونق و کمک به اقتصاد صیادان هزینه های سنگین و متعددی را متحمل شده است اما ارایه تسهیلات و خدمات موجب اشتغالزایی برای نیروهای کشورهای همسایه از جمله پاکستان شده است.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از 30 هزار نفر از جمعیت شهرستان چابهار در حوزه صید و صیادی مشغول به فعالیت هستند ادامه داد: با توجه به این ظرفیت لذا باید برنامه ریزی جامع و منسجم تری برای جامعه صیادی و همچنین توانمند سازی نیروهای مرتبط با آن در دستور کارقرار داد.

وی آموزش و تربیت نیروی ماهر به خصوص کمبود ناخدای لنچ را از جمله نیاز ها و مشکلات پیش روی جامعه صید و صیادی در چابهار عنوان کرد./س

برچسب ها: رنج ، قطب ، صیادی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.