رئیس سازمان ثبت اساد و املاک کشور گفت: تعاملات حرفه‌ای و ارتباط مستمر با نهادهای متولی صیانت از حقوق مالکیت معنوی را از سیاست‌های اصلی این سازمان در حوزه بین‌المللی است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "احمد تویسرکانی" با هیات ایتالیایی متشکل از 12 نفر از وکلای حقوق ثبتی با گرایش‌های مالکیت معنوی و ثبت شرکت‌ها، دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این دیدار با تشریح ساختار نظام قضایی و حقوقی ایران و اهمیت مباحث مربوط به ثبت مالکیت‌های مادی و معنوی، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک ایران با پیوستن به اکثر معاهدات بین‌المللی در زمینه ثبت مالکیت‌ها از جمله ثبت اختراعات، علائم تجاری و نشانه‌های جغرافیایی، حمایت‌های مؤثری را از مخترعین و صاحبان و پدیدآورندگان این آثار به عمل می‌آورد.

وی تعاملات حرفه‌ای و ارتباط مستمر با نهادهای متولی صیانت از حقوق مالکیت معنوی را از سیاست‌های اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک برشمرد و اظهار کرد: طی سال‌های اخیر گام‌های بسیار خوبی در این راستا برداشته شده و برنامه‌های پیش رو نیز با جدیت در حال پیگیری است.

تویسرکانی تاکید کرد: اکنون با اجرای شیوه‌های الکترونیکی ارائه خدمات ثبتی، فرایندهای خدمات‌رسانی سنتی در حال تحول و تاکنون آثار و نتایج مؤثری در پی داشته و اکنون با استقرار سیستم‌های نوین، خدمت‌رسانی با حداقل مراجعات و از طریق الکترونیکی ارائه می‌شود.

گفتنی است؛ این هیات که با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و جهت آشنایی با ساختار قضایی و حقوقی ایران به‌ویژه در بخش مالکیت‌های مادی و معنوی به ایران سفر کرده است، در دیدار با رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ضمن آشنایی با قوانین و فرآیندهای ثبتی، به بیان پرسش‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار