رئیس سازمان ثبت اسناد کشور گفت: هم اکنون افراد در رابطه با زمین خواری باید حساسیت های لازم را در رابطه با ملک خود داشته و هم اکنون بیش از 50 درصد اسناد الکترونیکی صادر شده است.

تویسرکانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون دنیا با استفاده از تصاویر دقیق ماهواره ای و کنترل ماهیانه آنها به نحو دقیق متوجه تخریب ها می شوند و با فوریت تصرف غیر قانونی را می توان کنترل کرد.

وی افزود: در موارد زمین خواری و حل و فصل دعوا ها و شکایت این مسئله مشکل می شود اما ما آمادگی داریم که نسبت به بیت المال و کنترل مالکیت زمین های در اختیار دولت با استفاده از فناوری های نوین از هر گونه سوء استفاده جلوگیری به عمل آید.

رئیس سازمان ثبت اسناد در ادامه بیان داشت: شهروندان هم اکنون در رابطه با صدور اسناد خود قانون تعیین تکلیف سند و وضعیت سند باید تصمیم نهایی را بگیرند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: افرادی که دربارۀ زمین وضعیت سند یک شخص  تصمیم گیری می کنند وزارت کشاورزی ، قاضی، رئیس ادارۀ ثبت اسناد منطقه، نمایندۀ وزارت راه و نمایندگان دولت هستند که چنانچه حضور نداشته باشند ممکن است پدیده زمین خواری پیش آید.

تویسرکانی در ادامه تصریح کرد: ما بار راه اندازی سیستم اینترنتی که با بانک ثبت احوال هماهنگ است و راستی آزمایی در خصوص شخصیت افراد را انجام می دهد هم اکنون بخشی از مشکلات را در رابطه با خطوط ارتباطی و اینترنتی حل کرده ایم و کاربران را با آموزش مستقیم در این زمینه در مدت کوتاهی بعد از یک ماه آشنا کرده ایم و الان بیش از 50 درصد از اسناد الکترونیکی صادر شده و چنانچه احتیاج به زمان داشته باشد بخشی از موارد هم 2 روز طول کشیده است./ف
برچسب ها: تخریب ، شکایت ، وضعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار