"پژمان جمشیدی" گفت: "محراب قاسم خانی" در شوخی های خود به من می گوید بازی در این سریال یک خودزنی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، ظهر امروز نشست رسانه ای سریال "پژمان" با حضور "محسن چگینی" (تهیه کننده)، "سروش صحت" (کارگردان)، "محراب قاسم خانی" (نویسنده)، "شقایق دهقان" و "پژمان جمشیدی" (بازیگر) و "رضا کریمی" مدیر تولید و بازیگر سریال در ساختمان تولید سازمان صدا و سیما برگزار شد.
 
"سروش صحت" در ابتدا در خصوص انتخاب عوامل و بازیگران گفت: بدلیل اینکه ما مثل یک خانواده هستیم انتخاب بازیگران با مشورت و همفکری چگینی، پیمان و محراب قاسم خانی صورت می گیرد.
 
وی ادامه داد: در خصوص "پژمان جمشیدی" چون ایده اولیه از اولیه از "پژمان" بود تنها به خود "پژمان" فکر کرده بودیم و هم موافق این امر بودیم.
 
"صحت" افزود: "پژمان" شیرین، بانمک و گرم است و سابقه بازی در یک سکانس "ساختمان پزشکان" را داشت اما همه ی ما یک ترسی بدلیل بازیگر نبودن داشتیم وی در سکانس اول این نگرانی ما برطرف شد چراکه "پژمان"  از همان ابتدا پختگی کار را داشت.
 
"صحت" در خصوص کاراکتر "پژمان" اظهار داشت: این شخصیت خود "پژمان جمشیدی" نیست ولی اتفاق خوب، حضور "پژمان" با نام خود در این سریال بود که نه بخشی از زندگی واقعی خود او بلکه شوخی و کاریکاتوری از زندگی "پژمان" بود.
 
"صحت" اظهار داشت: "پژمان جمشیدی" برعکس "پژمان" سریال به شدت باهوش دست و پادار و از خانواده دیگری است.
 
وی بیان کرد: "پژمان جمشیدی" با اسم، سابقه ی خودش در موقعیت خنگ، بی دست و پا و حسود قرار گرفت و با حضور خود در این سریال لطف بزرگی به همه ی ما کرد.
 
"صحت" عنوان کرد: سریال "پژمان" قابلیت پرداخت 40 قسمت هم داشت که برای پخش در ایام عید امسال به 14 قسمت آن را رساندیم ولی با پخش نشدن آن در عید آن را به 25 قسمت رساندیم.
 
"صحت" در خصوص نقدهای وارده به این سریال من باب نبود کارگردانی تلویزیون بیان کرد: در کارهای قبلی ام از کارگردان تلویزیونی استفاده می کردیم ولی در "پژمان" بدلیل اینکه اکثر لوکیشن ها خارجی بود ترجیح  دادیم با دو دوربین ضبط کنیم و بعد یکی از تصاویر را انتخاب کنیم در کار بعدی به طور حتم از 3 دوربین استفاده خواهم کرد.
 
"محسن چگینی" تهیه کننده اظهار داشت: بحث کارگردانی تلویزیونی در کارهای آپارتمانی انجام می شود ولی در سریال پلاتویی فقط کارگردان اعمال سلیقه می کند.
 
"چگینی" ادامه داد: هیچ فکری برای قسمت دوم "پژمان" وجود ندارد و به گونه ای که ما بعد از ساختمان پزشکان قصد ساخت سری دوم داشتیم که موافقت نکردند ولی بعد از 2 سال از ما خواستند که ساخت آن دیگر ممکن نبود.
 
"محراب قاسم خانی" نویسنده اظهار کرد: پایه ی هر کاری فیلم نامه آن اثر است البته با فیلم نامه های خوب هم کار بد ساخته می شود و چنین چیزی اتفاق افتاده اما همه عوامل سریال "پژمان" خوب بودند.
 
"قاسم خانی" تصریح کرد: من جزء افرادی هستم که درآمد زیاد فوتبالیست ها را واجب می دانم چرا که با توجه به شور ونشاطی که آنها به جامعه می دهند باید زندگی مفرهی داشته باشند.
 
وی افزود: سریال "پژمان" حسادت مردم را نسبت به موقعیت های افراد جامعه کم کرد مردم "پژمان" ما را دوست دارند و خواستار موفقیت او در پایان قصه هستند.
 
وی تصریح کرد: ورزشکاران به میزان شادی حق بهترین ها را دارند "پژمان" کاری کرد که مردم موقعیت فوتبالیست ها را درک کنند و آنها را دوست داشته باشند.
 
"قاسم خانی" ادامه داد: هنگام نوشتن فیلم نامه سریال "دزد و پلیس" بلاهایی بر سر من آمد که من دوست ندارم در هیچ کارم حتی یک مامور پلیس از آن عبور کند.
 
وی تصریح کرد: توهم توطئه در همه ی رده ها وجود دارد ولی من خواستار اعتماد مسئولان به ما قشر فرهنگی هستم چرا که ما همه ی خط قرمز ها را می شناسیم مسئولان صدا و سیما به ما به چشم یک همکار نگاه کنند.
 
"قاسم خانی" در خصوص حذف شخصیت نامزد "پژمان" عنوان کرد: ما قصد داشتیم "پژمان" همه چیز خود را از دست بدهد و حذف کاراکتر "هدیه" ممیزی نبود و تنها رنگ پوستش شامل ممیزی شد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: من مشتری فوتبال و برنامه 90 تلویزیون هستم و به تصورم؟ اگر یک برنامه جذاب باشد قابلیت دیده شدن پیدا می کند.
 
"پژمان جمشیدی" در ادامه این نشست گفت: سریال "پژمان" صد در صد به نفع فوتبال بود این سریال بایک فیلم نامه ی جذاب آن اوجی که در ذهن مردم نسبت به فوتبالیست  را داشت به پایین آورد.
 
وی تصریح کرد: این سریال نشان داد که شاید فوتبالیست ها در یک دوره زمانی غیر قابل دسترس باشند ولی بعد از گذراندن آن دوره از آن اوج پایین آمده و مثل مردم زندگی عادی خواهند داشت: "جمشیدی" بیان کرد: شاید این فرود برای افراد دیگر از جمله هنرمندان اتفاق بیفتد ولی این مسئله در مورد فوتبالیست ها به صورت یکدفعه رخ می دهد.
 
وی در خصوص پیش بینی بازخورد مردم نسبت به این سریال بیان کرد: منتظر نقد بیشتری از سوی جامعه بودم ولی نقدها بسیار کمتر از پیش بینی من بود که به همه ی آنها احترام می گذارم برای من مهم ترین چیز مردم و عشق آنهاست که قابل توصیف نیست و از این بابت کاملا ذوق زده هستم.
 
"جمشیدی" تصریح کرد: من حدود 6 هزار پيامك راحتي درحد يك جمله پاسخ دادم تا مردم گمان نكنند بدليل جايگاه‌ام، رفتارم تغيير كرده است.

وي بيان كرد:  سريال " پژمان" به عزيزتر شدن فوتبال در بين مردم كمك شاياني كرد من به موسيقي فكر كرده بودم ولي بازيگري را در خواب هم نمي‌ديدم. 

" جمشيدي" اظهار داشت:  طرح سوژه تنها درحد يك اتفاق بود و اصولا به بازيگري فكر نكرده بودم به گونه‌اي كه "محراب" به من گفت اين يك خودني بود كه تا به حال كسي اين كار را انجام نداده بود و حتي هيچ كس اين كار را نمي‌كرد ما بايد از تو تشكر كنيم. 

وي ادامه داد:  برابر بازي در اين سريال استرس زيادي داشتم ولي عوامل خوب سبب موفقيت اين سريال شد و اگر كار موفق نمي‌شد شايد از ايران مي‌رفتم. 
" شقايق دهقان" بيان كرد:  انتخاب نام "پژمان" بر اين سريال بدليل جلوگيري از سوء تفاهم و برخوردن آن به فوتباليست‌هاي ديگر بود. 

وي افزود:  نقش من در"پژمان" خيلي زياد نبود و در نوع خود نگران نزديك شدن اين نقش به خانم "شيرزاد" در ساختمان پزشكان بوديم كه البته اين اتفاق افتاد. 

"رضا كريمي" در ادامه گفت:  " پژمان" با اين استعداد خود را نشان داد و همكاران وي به جاي حسادت و انتقاد بايد خوشحال باشند. 

در پايان "سروش صحت" درخصوص ساخت سريال جديد خود گفت:  يك سريال 40 قسمتي با نام فعلي " شمعداني" به تهيه كنندگي " محسن چگيني" دردست نگارش دارم كه داستان آن درباره يك خانواده بزرگ است و نويسندگي آن به عهده‌ي ايمان صفايي و خود من است كه محراب قاسم خاني طراح صحنه و پيمان قاسم خاني در سمت مشاور خواهند بود.

انتهاي پيام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار