مدیرفنی تیم کبدی بانوان اظهار داشت: ایران در رشته کبدی یکی از قدرتمندترین کشورهاست که صاحب کسب است.

زهرا رحیم نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت بانوان کبدی کار ایرانی گفت: کبدی کاران تیم ملی در حال آماده سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا هستند. این مسابقات در رده ی جوانان برگزار می شود.

مدير فني تيم کبدي بانوان همچنین افزود: میزبانی این دوره از مسابقات با یکی از کشورهای ترکمنستان یا تایلند خواهد بود که هنوز به طور قطعی مشخص نشده است.

علاوه بر مسابقات قهرمانی آسیا، بچه ها بازی های جهانی 2014، کره جنوبی را نیز پیش رو دارند.
که اردوهای آماده سازی آن از نیمه دوم آبان ماه  برگزار خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت تیم کبدی بانوان ایرانی در سطح جهانی گفت: بانوان کبدی کار ایرانی در مسابقات جهانی 2014 توانستند مقام دوم جهان را کسب کنند.

همچنین در سال 2011 در مسابقات جوانان آسیا دختران ایرانی بر سکوی سوم جهان جای گرفتند.
علاوه بر آن در سال 2013 در مسابقات آسیایی توانستند مقام دوم را از آن خود کرده و بار دیگر باعث درخشش ایران در سطح بین الملل شوند.

بانوان کبدی کار در سال 2010 نیز مقام دوم آسیا را کسب کردند و در مسابقات آسیایی بار دیگر باعث افتخار ایران شدند.

وی همچنین اظهار کرد: ایران در رشته کبدی، صاحب کسب بوده و حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
و از رقیبان آن می توان از کشورهای هندوستان و تایلند نام برد.

از طرف دیگر از آن جایی که کشور کره جنوبی میزبان این دوره از مسابقات جهانی بوده وبا سرمایه گذاری های عظیم و خوبی که در این رابطه داشته است از وضیعت قابل توجهی برخوردار بوده و از حریفان اصلی ما در این دوره می تواند باشد.

اما لازم به ذکر است که بانوان کبدی کار ایران از استعداد بالایی برخوردار بوده و با امید و توکل به خدا این بار نیز نتایج خوب و مطلوبی را رقم خواهند زد.

وی در ادامه گفت و گو افزود: از آن جا که کبدی کاران ایرانی در تمام رده های این رشته ورزشی از کبدی 5 نفره سالنی ، جوانان ، بزرگسالان ، ساحلی صاحب مدال هستند، جامعه کبدی انتظار دارد نگاه ویژه ای به این رشته و فعالان در این عرصه ی ورزشی شود.

جای تاسف است که تیم بانوان کبدی ساحلی ایران تا کنون نتوانسته در مسابقات آسیایی و جهانی حضور پیدا کند. نوع پوشش بانوان هیچ مانعی برای حضور آنان نخواهد شد .
ما تمام جوانب را سنجیده ایم و بچه ها از پوشش مناسب اسلامی برخوردارند.
اما بی توجهی و کم لطفی مسئولان و حمایت نکردن آنان از بانوان ورزشکار ایرانی باعث شده که نتوانیم در حوزه ی ساحلی نقشی داشته باشیم .

وی در پایان گفت وگو تصریح کرد: من به عنوان مدیر فنی تیم بانوان از مسئولین و افشارزاده ریئس کمیته المپیک خواستارم که توجه ویژه به این رشته ورزشی داشته باشند و حضور فعال و درخشان بازیکنان را کمرنگ نکنند. ما به حمایت آنان خصوصاً در حوزه ی کبدی ساحلی نیازمندیم .

همانطور که پسران کبدی کار در این حوزه موفق بوده و توانستند مقام اول را کسب کنند بانوان نیز خواهند توانست در این راه موفق بوده و افتخاری بر افتخارات ایران بیافزایند.
فقط کافی است کمی به این رشته ورزشی توجه شود. بازیکنان کبدی کار شایستگی توجه بیشتر مسئولان دارند و مطمئناً می توانند در راه سربلندی ایران گام بردارند.

پايان متن/مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار