حدود 50 درصد بيماري هاي قلبي به نامطلوب بودن فشار خون قابل انتساب است و متاسفانه اغلب افراد جامعه به تغييرات فشار خون خود توجه کافي ندارند.

سعيد کاظمي، استاديار دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصريح کرد: فشار خون بالا، چاقي، اضافه وزن، کلسترول بالا، عدم تغذيه مناسب به ويژه مصرف کم ميوه ها و سبزي ها و عدم فعاليت فيزيکي است.

وي با بيان اينکه در حال حاضر فشار خون بالا به يکي از معضلات مهم بهداشتي تبديل شده است، اظهار داشت: افزايش فشار خون در اغلب موارد، بدون هيچ علامت خاصي است و در واقع فرد هنگامي متوجه مشکل خود مي شود که مشکل و عارضه تا حد زيادي پيشرفت و موجب آسيب بدني شده است.

کاظمي گفت: مقادير بالاي فشار خون موجب تغييرات ساختاري در شريان هاي بدن به ويژه شريان هايي مي شود که به مغز، قلب، کليه ها و ساير اندام هاي حياتي بدن خون مي رسانند.

وي تاکيد کرد: حدود 50 درصد بيماري هاي قلبي به نامطلوب بودن فشار خون قابل انتساب است و متاسفانه اغلب افراد جامعه به تغييرات فشار خون خود توجه کافي ندارد.

کاظمي افزود: به دليل اينکه فشار خون بالا در اغلب موارد بدون علامت است، لذا بايد در فواصل زماني نزديک به ويژه در افرادي که زمينه ابتلا به اين عارضه را دارند، معاينه و آزمايش براي تشخيص احتمالي فشار خون بالا صورت گيرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.