طرح هماهنگی مدیریت جامع حوزه آبخیز کارون در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

حوزه آبخیز کارون به عنوان بزرگترین رودخانه کشور، تامین کننده آب شرب حدود دو میلیون و 500 هزار نفر، تامین کننده آب 80 درصد اراضی کشاورزی آبی در استان خوزستان است و بزرگترین سدهای کشور حوزه آبخیز نظیر کارون 3، کارون 4، شهید عباسپور، مسجد سلیمان، دز به روی این رودخانه احداث شده است و سدهای عظیم دیگری نیز در حال احداث است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری با بیان مشکلات حوزه آبخیز کارون نظیر فرسایش شدید خاک، افت شدید سفره های آب زیر زمینی و ممنوعه بودن بیشتر دشت های این حوزه، کم آبی شدید رودخانه های آن، راهکار مقابله و حفظ حیات و پایداری تامین آب این حوزه را مدیریت جامع حوزه آبخیز کارون بزرگ عنوان کرد.
حسین بهرامی منظور از مدیریت جامع در این حوزه را مدیریت منسجم و هماهنگ و در نظر داشتن تمامی جوانب و عوامل مؤثر بر منابع آب و خاک آن عنوان کرد و افزود: ستاد هماهنگی حوزه آبخیز کارون راه اندازی شده است و مسئولیت این ستاد به مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری واگذار شده است.
وی برگزاری جلسات هماهنگی با مدیران کل منابع طبیعی و معاونین آبخیزداری هفت استان این حوزه، برنامه ریزی برای ایجاد پایگاه اطلاعات حوزه، مکاتبه برای فراهم سازی زمینه تصویب طرح اختصاصی بخشی از درآمدهای بزرگ کارون به آبخیزداری را از فعالیت های این ستاد در سال جاری بیان کرد.
بهرامی در پایان گفت: مبادله موافقتنامه تملک دارایی با عنوان طرح هماهنگی مدیریت جامع حوزه آبخیز کارون بزرگ و تاسیس سامانه تحت شبکه و پایگاه اطلاعات مکانها حوزه آبخیز کارون بزرگ به مبلغ 700 میلیون ریال از آخرین اقدامات انجام شده در سال جاری است.
حوزه آبخیز کارون بزرگ با وسعتی معادل 89 هزار کیلومتر در برگیرنده هفت استان شامل خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، فارس و اصفهان است./س
برچسب ها: طرح ، مدیریت ، حوزه ، آبخیز ، کارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.