ما نتوانستیم در قبال موضوعات مختلف علمی گام‌های موثری را برداریم، وجود قوانین حمایتی برای حمایت از نخبگان بسیار ناکافی است.

دکتر هروی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران افزود:با وجود آنکه رتبه علمی ایران در بین ۲۳۸ کشور جهان حدود ۱۶ است اما متاسفانه در برخی زمینه‌ها مانند "علوم انسانی"، در رتبه ۵۰ قرار داریم.بین رشته‌های مختلف، ظرفیت‌ها و رشد علمی ناهماهنگی وجود دارد که به عرصه‌های نخبگان، تولید علم و مقالاتISI  کشیده شده و به طور حتم ادامه این روند می‌تواند در دراز مدت برای کشور زیان‌بار باشد. 

 وی گفت:اگرچه رشد علمی ایران در خاورمیانه ۴ برابر میانگین رتبه جهانی است و از این لحاظ از بسیاری از کشورهایی مانند هند، روسیه و برزیل پیشی گرفته‌ایم اما متاسفانه نتوانستیم این مهم را گسترش دهیم. 

قوانین حمایتی برای حمایت از نخبگان در مقایسه با سایر کشور ها ناکافی است و نهادهای متولی این امر گاه از وظایف خود سر باز می‌زنند و این وظیفه خطیر را به دوش دیگر نهادها می‌اندازند. 

وی، ‌یادآور شد: متاسفانه بسیاری از اقداماتی که باید به شکل عملی برای نخبگان انجام شود در حد شعار باقی مانده که همین امر آفتی جدی در عرصه تولید علم به شمار می‌رود. 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار