رئيس فدراسيون وزنه برداري کشورمان گفت: تیم ملی با 8 وزنه بردار نسبتا جوان در این رقابتها شرکت کرد که از بین این 8 نفر 6 نفر از آنها برای اولین بار بود که در این مسابقات در رده بزرگسالان شرکت می کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان با حضور در یکی از برنامه های تلویزیونی صبح جمعه صحبت هایی را در خصوص مسابقات جهانی لهستان و کسب عنوان سومی اسن رقابتها را ارائه داد.

وی در این خصوص گفت: مسابقات جهانی لهستان هشتادمین دوره خود را پشت سر گذاشت که در آن ورزشکارانی از 60 کشور دنیا  حضور داشتند. تیم ملی ما با 8 وزنه بردار نسبتا جوان در این رقابتها شرکت کرد که ازبین این 8 نفر 6 نفر از آنها برای اولین بار بود که در این مسابقات در رده بزرگسالان شرکت می کردند. در این دوره از رقابتها رکوردهای جهان و المپیک ترقی پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: همه تیم هایی که در این دوره از رقابتها حضور داشتند بسیار با انگیزه ظاهر شده بودند و تلاششان این بود که بتوانند در بخش های انفرادی و تیمی روی سکو قرار بگیرند.

رضا زاده در خصوص اظهار نظر برخی از کارشناسان که گفته بودند ایران هفتم شده نه سوم نیز گفت: آن در مسابقات المپیک است که بر حسب مدال رتبه بندی می کنند در مسابقات جهانی ما با کسب 42 امتیاز پس از کشورهای چین و روسیه در مقام سوم قرار بگیریم.

متاسفانه در این روزها دائما عده ای می خواستند جوانان ما را به حاشیه ببرند و روی روح و روانشان اثرات منفی بگذارند ولی به لطف و عنایت پروردگار این حواشی مهار شد و توانستیم عملکرد خوبی در این رقابتها داشته باشیم .

آقای براری توانست در این دوره از مسابقات مدال برنز را به گردن آویزد و بهادر مولایی در دسته فوق سنگین توانست دو مدال نقره و یک طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد.

وی در ادامه افزود: در تیم اعزامی ما به لهستان از وزنه بردار 17 ساله تا 25 ساله همراه ما بودند و اگر آن 5 وزنه بردار غایب نیز همراه ما بودند می توانستیم مقامی در شأن نام ایران کسب کنیم. ما هفت ماه شبانه روز در اردو بودیم و برای کسب این مقام تلاش زیادی کردیم.

رئیس فدراسیون جهانی در لهستان گفت: ایران آبروی مسابقات است و اگر شرکت نکند ارزش مسابقات پایین می آید ولی بعضی دوستان در ایران نسبت به ما کم لطف هستند و در برخی از برنامه های سیما انتقادات نا به جای از ما می کنند.

رضا زاده در ادامه در خصوص اختلاف بالای امتیازی تیم ملی کشورمان با تیم های چین و روسیه گفت: شما می دانید که چین ، روسیه ،‌ لهستان و حتی ک ره شمالی از قدرت های وزنه برداری هستند و در این چند سال توانسته اند نتایج خوبی را کسب کنند.

وي تصريح کرد:در زمانیکه بنده وزنه می زدم تیم وزنه برداری کشورمان در اوج قرار داشت به طوری که به آن لقب نسل طلایی وزنه برداری کشور می دادند. ما در آن زمان هم نتوانستیم از لحاظ تیم رتبه خوب و قابل قبول کسب کنیم ولی این جوانها آمدند و غیرت کردند و سوم جهان شدند.

متاسفانه عده ای به دنبال نتیجه گرفتن ما نبودند و هدفشان به حاشیه بردن تیم ما بود ولی به خواست خدا به هدفشان نرسیدند.

رضازاده در ادامه در پاسخ به اظهارات کیانوش رستمی که گفته بود اگر به لهستان بروم رکورد جهانی را می شکنم گفت: این ها همه حرف است و همه چیز در تمرینات و میدان مسابقه مشخص می شود او یکی از عنوان داران و رکورد داران وزنه برداری کشور ما است ولی نباید این را فراموش کنیم که وزنه برداری رشته ای رکوردی است و همه چیز در تمرینات مشخص می شود حین تمرینات وقفه ایجاد شود وزنه برداران نمی توانند رکوردهای مد نظرشان را بر جای بگذارند همانطورکه ما گفته بودیم تقیان نقره اش حتمی است و می تواند برای کسب قهرمانی بجنگد و این امر محقق نشد و وی چهارم شد.

کیانوش رستمی و بهداد سلیمی از قهرمانان کشور هستند و جزو قهرمانان کشور تلقی می شوند اینها می بایست بیشتر قدر خودشان را بدانند.

وی در خصوص صحبت هایی که مطرح می شد مبنی بر این که اگر وزنه برداری ما از تمام پتانسیل خود استفاده می کرد می توانست قهرمان جهان شود گفت: افتخار آفرینی در مسابقات جهانی کاری بسیار دشوار است و ورزشکار برای کسب این مهم می بایست به صورت مداوم تمرین کند تا بتواند به رکوردهای مد نظر دست یابد.

کیانوش رستمی،‌ بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی از جمله خوب های ما در این رشته هستند ولی از این موضوع نباید غافل شد که حضور مداوم در تمرین ها از لازمه های افتخار آفرینی در مسابقات جهانی است.
زمانی که خود من وزنه می زدم شاید روزانه حدود 20 تا 30 تن وزنه جا به جا می کردم به هر حال آرزوی هر رئیس فدراسیونی است که بتواند در مسابقات جهانی رتبه بهتری کسب کند و ما نیز دوست داشتیم که آن بازیکنان غايب هم در کنار ما حضور داشته باشند ولی این امر تحقق نیافت.

ما چندی پیش به بازیکنان اعلام کرده بودیم که یک بسته شیرینی بگیریم و همراه باهم به اردوی تیم ملی برویم که حواشی پیش آمده به اتمام رسد ولی متاسفانه اینکار انجام نشد . بهداد سلیمی می گفت شرط حضور من در تیم ملی کنار رفتن کوروش باقری از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری است.

رضازاده تصریح کرد: کارنامه کوروش باقری معلوم است او یک مربی خوب و با تجربه و با عناوین قابل قبول است چه طور می شود که من ایشان را بی دلیل بیرون کنم.

ما حتی با بچه ها صحبت کردیم که اگر می خواهند در این مسابقات شرکت کنند بگویند تا اعزامشان کنیم من با صراحت اعلام می کنم که طرفدار هیچ کدام نیستم و تمام هدفم موفقیت و سربلندی وطنم ایران است.

کوروش باقری در این سه سال و نیمی که سر مربی تیم ملی ایران شده است مقامها و مدالهای در خوری را کسب کرده 4 سال پیش به من می گفتند که کوروش باقری جوان است و نمی تواند تصدیگری تیم ملی بزرگسالان را بر عهده بگیرد ولی او آمد و با شهامتی که داشت توانست بهترین نتایج را کسب کند.

وی در خصوص منشأ اختلافات پیش آمده میان وزنه برداران گفت: عده ای از وزنه برداران می خواستند با یک مربی دیگر و در سالنی مجزا تمریناتشان را پیگیری کنند که واقعاً این امر امکان پذیر نبود ، ما به سلیمی گفتیم که بیاد و اگر مشکلی هست مطرح کند و با کمک هم آن را حل کنیم به هر حال سلیمی یک قهرمان است و عده ای سعی می کنند با کوچکترین اتفاقها او را تحت تاثیر قرار دهند زمانیکه خود من نیز وزنه می زدم به محض به وجود آمدن کوچکترین مشکلات عده زیادی تماس می گرفتند و حرفهای گوناگونی مطرح می شد، من رضازاده رفتم برای کسب سومین طلای المپیک ولی با بیماری مواجه شدم و همان دو هفته تمرین نکردن من باعث شد از این مهم باز مانم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان گفت: زمانی که ما وزنه می زدیم دوران طلایی وزنه برداری کشورمان بود. در این چند سال اخیر ما موفق به کسب 4 مدال رنگارنگ شده ایم و کوروش باقری به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان عملکرد موفقی را از خود به جا گذاشته است و من به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری با جدیت اعلام می کنم که تمام تلاش کوروش باقری موفقیت خود بچه هاست او تلاشش را می کند ولی متاسفانه بحث هایی مطرح می شود که او را دلسرد میکند او حتی به من گفت: اصلاً من می روم تا یکی دیگر بیاید تا ببینم او چه می کند.

رضازاده در ادامه در خصوص مشورت با پیشکسوتان وزنه برداری گفت: من همان اولین باری که به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری انتخاب شدم با توکلی تماس گرفتم و به او گفتم که بیاید و لی نیامد. حتی با برخواه هم تماس گرفتم که بیاید ولی او هم نیامد.
کوروش باقری 6 ماه پس از آن که من سرپرست شدم به فدراسیون آمد حتی بعضی از دوستان به او می گفتند با چه جراتی می خواهی بروی و سرمربی تیم ملی بزرگسالان شوی؟

با آنهمه مشکلاتی که در آن زمان وجود داشت به بحث دوپینگی که مطرح شده بود ایشان آمدند و با تمام قوا کار کردند و نظم خاصی را به تمرینات تیم ملی بخشیدند اگر در ورزش نظم حکم فرما نباشد موفقیتی به دست نخواهد آمد پس از آن بنده فلاحتی نژاد را کنار باقری به عنوان مربی قرار دادم ولی اختلاف نظرهایی که میان آن دو بود باعث که ایشان از کادر فنی تیم ملی کنار گذاشته شوند.

کارنامه باقری موفق بوده و وی توانسته در این 4سال 10 مدال جهانی کسب کند. کسب این افتخارات با این شرایط بودجه ای سخت اتفاقی بود که با همت ایشان و تلاش بچه ها و دعای مردم محقق شد.

رضازاده در ادامه گفت: هیچ کدام از بچه ها چه در فدراسیون و چه در اردوی تیم ملی نمی خواستند که مسائل رسانه ای شود. خود من به شخصه با باقری و وزنه برداران صحبت کردم .

وزنه برداران می گفتند: برخورد باقری در تمرینات با ما خوب نیست و به همین دلیل اختلافات بالا گرفت زمانی که من به آنها گفتم چرا قبل از رسانه ای شدن آن را با من در میان نگذاشتید؟ گفتند :‌ ترسیدیم به شما بگوییم و شما گوش نکنید!

وزنه برداران می گفتند : مربی باید از تیم جدا شود تا ما بیاییم. بنده می خواهم بدانم اگر منتقدین جای من بودند به جای این گفته ها مربی تیمشان را عوض می کردند. اگر کوروش باقری سختگیری می کند تنها به دلیل دلسوزی برای خود وزنه برداران است تا آنها بتوانند رکوردهایشان را ترقی بخشند نظم یکی از اصول ترقی است همه باید پیرو آن باشند تا با افت رکورد مواجه نشوند.

ما می خواستیم بیایند تا مشکلات حل شود ولی آنها رفتند و در سالنی دیگر به تمریناتشان ادامه دادند که این به هیچ وجه اتفاق خوشایندی نیست.

پايان متن/مح

برچسب ها: رقابتها ، مسابقات ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار