شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به مراسم و آئین های مذهبی و ویژه برنامه های ایام محرم از آماده سازی مساجد و مراکز فرهنگی سطح محدوده برای ایام محرم و سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهندس سیدعلیرضا حسینی در این خصوص اظهار داشت: در راستای انتقال مناسب فلسفه و فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) به نسل جوان امروزی ، برنامه های متعدد و مختلف فرهنگی در سطح منطقه در نظر گرفته شده و فضاسازی لازم در حسینیه ها ، مراکز فرهنگی و مساجد نیز تا آغاز ماه محرم مهیا می شود.
وی افزود: برهمین اساس با مشارکت مدیران محلات 8 گانه ، ائمه جماعات و هیئت امناء مساجد برنامه های فرهنگی این شهرداری به نحو مطلوبی پیگیری می شود و جهت تبیین فلسفه عاشورا و قیام حضرت امام حسین(ع) طرح های مختلفی درنظر گرفته شده است.
حسینی تصریح کرد: برنامه هایی نظیر سیاهپوش کردن سطح محدوده ، آسیب شناسی در مورد محرم ، برنامه های نمایشی ، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و کمک به مساجد و پایگاهها از جمله طرح های اجرایی این شهرداری در ایام محرم امسال است و براساس برنامه زمان بندی معینی برگزار می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این برگزاری چند همایش در خصوص تبیین و ترویج فرهنگ عاشورا در این ایام نیز درنظر گرفته شده و در راستای نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه برگزاری مناسب سوگواری ها و اجرای کامل طرح ها لازم و ضروری است.  
شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: آماده سازی مکان های حضور دسته های عزاداری از جمله صحن مقدس امامزاده عبدالله (ع) ، از دیگر برنامه های پیش بینی شده سوگواری ماه محرم در این بخش از پایتخت است.

برچسب ها: مساجد ، محرم ، شهردار ، آئین ، سوگواری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.