مشهد/استاندار خراسان رضوی:

ازکشف 9 تن مواد مخدر در هفت ماهه ی نخست امسال خبر داد

استاندار خراسان رضوی همکاری و همدلی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دیگر مدیران دستگاه های اجرایی در بسیج امکانات و تحقق اهداف این شورا را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسین فروزان مهر در جلسه ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تبریک و تسلیت شهادت مرزبانان غیور کشورمان و تقبیح این اقدام تروریستی اظهار داشت: توفیقات کشورمان در عرصه ی دیپلماسی خارجی، دشمنان و بدخواهان نظام را بر آن داشته است تا با اعمال شرارت هایی از این قبیل، ایران اسلامی را در افکار عمومی جهان ناامن جلوه دهند.

وی افزود: به مدد حضور موثر و مقتدرانه ی نیروی انتظامی و سایر قوای مسلح، دشمن از انجام عملیات خرابکارانه در داخل کشور بازمانده و عرصه ی تحرکاتش به مرزها منحصر شده است.

استاندار خراسان رضوی، در ادامه ضمن مطلوب توصیف کردن عملکرد کمیته های تخصصی ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اجرای سند جامع پیشگیری از اعتیاد و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در کنار اقدامات سلبی گفت: پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری معتادان پرخطر در کلان شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران از جمله اولویت هایی ست که باید با جدیت دنبال شود.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: از این شورا انتظار می رود تا فعالیت های خود را صرفا معطوف به مشهد مقدس نکند و به مسایل سایر شهرستان های خراسان رضوی نیز توجه داشته باشد.

فروزان مهر خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا اقدامات دستگاه ها به صورت زنجیره ای طراحی و مراحل

جمع آوری، درمان، بازتوانی و اشتغال بهبودیافتگان را در بر گیرد.

وی با اشاره به محدودیت اعتبارات از دستگاه های عضو شورا خواست تا جهت جذب اعتبارات مصوب و هزینه کرد هدفمند آن برنامه ریزی و تلاش نمایند.

وی نظارت بر عملکرد مراکز ترک اعتیاد و ساماندهی فعالیت های آنان را در قالب تشکل و انجمنی خاص مورد تاکید قرار داد و افزود: جلوگیری از فعالیت مراکز غیر مجاز در سطح استان از دیگر مواردی ست که باید نسبت به تحقق آن با جدیت اقدام شود.

استاندار خراسان رضوی، بر استفاده از ظرفیت های استان به منظور تحقق اهداف شورا تاکید کرد و گفت: در همین راستا ساماندهی اراضی بلااستفاده توسط شهرداری ها، استفاده ی موقت از ساختمان های توقیفی و بهره برداری از ظرفیت نهادهایی چون اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش جهت استفاده از اماکن ورزشی آن ها بایستی مورد توجه قرار گیرد.

سردار بهمن امیری مقدم فرمانده ی نیروی انتظامی خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان این که طی هفت ماه گذشته 34 باند توزیع مواد مخدر در مشهد منهدم و حدود 9 هزار نفر نیز در همین رابطه دستگیر شده اند ،گفت: در این مدت 29 طرح ارتقای امنیت اجتماعی اجرا شده است و هزار و 920 واحدمسکونی مورد بازرسی قرار گرفته اند.

وی افزود: در طرح های اجراشده سه هزار و 150 نفر معتاد دستگیر شده اند که ازین تعداد هزار و 250 نفر آن ها در مراکز دولتی و بقیه در مراکز خصوصی تحت درمان قرار گفته اند.

گفتنی ست در ابتدای این جلسه روسای کمیته های ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گزارشی از آخرین اقدامات خود ارایه کردند.


برچسب ها: استاندار ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.