شهردار اصفهان از بهره برداری متروی این شهر تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و اصحاب رسانه شاخص‌ترین طرح‌های امسال شهرداری اصفهان را بهره‌برداری از مترو، اتمام مرحله دوم و آغاز مرحله سوم طرح میدان امام علی (ع) و پایان احداث مرکز همایش های بین المللی و رفع مشکلات ترافیکی در کنارگذر شمال-شرق برشمرد که با توجه به سرفصل‌هادر دستور کار قراردارد.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شهرداری در سال جاری ،تهیه سند سبک زندگی شهروندان اصفهانی، سند گردشگری شهر اصفهان، سند تفریحات سالم و سند سلامت راازجمله این برنامه ها اعلام وخاطرنشان کرد:

تشکیل سازمان توسعه گردشگری در بحث ظرفیت‌های فرهنگی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، تشکیل سازمان ورزش، تشکیل اتحادیه شهرهای خواهرخوانده، احداث گنجینه امام علی ، گنجینه جهان اسلام و اقوام ایرانی در طبقه زیرین میدان امام علی (ع)، ایجاد دبیر خانه بازی‌های رایانه‌ای، احداث فرهنگسرای نظامیه، احداث ساختمان تئاتر شهر و تاسیس دبیرخانه ملی شهر دوستدار کودک از دیگر برنامه های امسال فرهنگی شهرداری اصفهان است.

شهردار اصفهان در این نشست مطبوعاتی از احداث باغ فرایبورگ آلمان در پارک ناژوان اصفهان خبردادو

گفت: احداث باغ فرایبورک آلمان در منطقه ناژوان و احداث باغ اصفهان در فرایبورگ از جمله برنامه‌های شهرداری در زمینه شهر‌های خواهرخوانده اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دراصفهان لازم است که نشان تجاری شهری در سطح بین‌الملل تثبیت و ارزیابی و بر حسب رتبه، نوع سرمایه‌گذاری و وام‌ها مشخص شود که یکی از اقدامات ما در این زمینه تثبیت نشان تجاری اصفهان در سطح بین‌المللی است.

شهردار اصفهان درباره برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان باهماهنگی با وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی قرار است که نام جشنواره فیلم کودک در تقویم بین‌المللی به نام اصفهان ثبت و برگزاری این جشنواره در اصفهان نهادینه شود و این شهر فقط جنبه میزبانی نداشته باشد.

وی با اشاره به ابرازنگرانی امام جمعه اصفهان پیرامون جشنواره کودک اظهار کرد: آیت‌الله طباطبائی‌نژاد از اینکه اصفهان فقط میزبان جشنواره باشد، ابراز نگرانی کردند و قرار شد که جشنواره همگام با آن، نظام ویژه‌ای در اصفهان نهادینه شود و با توجه به حضور 50 کشور جهان در این جشنواره بخش گردشگری و معرفی و استفاده از قابلیت‌های اصفهان در نظر گرفته شود.

شهردار اصفهان اظهار کرد: در جشنواره فیلم کودک، اصفهان بیش از 5 هزار دقیقه در رسانه‌های مختلف به تصویر درآمد که این نشان از ظرفیت اصفهان دارد که با صحبت‌هایی که با وزیر فرهنگ و ارشاد و سازمان سینمایی شده تصمیم داریم نگرانی‌‌های هنرمندان اصفهانی را برطرف کنیم./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.