مدیر سازمان بازنشستگی کشوری استان کرمان گفت: 2 هزار و 500 نفر طی هر سال در استان کرمان بازنشسته می‌شوند.‌

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، عباس رشیدی صبح امروز در همایش تکریم بازنشستگان استان کرمان اظهار داشت: 44 هزار بازنشسته و 53 هزار نفر شاغل در استان کرمان داریم.

وی میزان پرداخت حقوق به بازنشستگان استان کرمان را 370 میلیارد تومان ذکر کرد و بیان داشت: بیشترین میزان حقوق بازنشستگی در استان کرمان به آموزش و پرورش و کمترین آن به تعزیرات اختصاص دارد.

رئیس سازمان بازنشستگی کشوری استان کرمان با بیان اینکه در بخش فنی این مجموعه 44 هزار نفر حکم هر ساله صادر می‌شود، ابراز داشت: در سال جاری 25 درصد افزایش حکم داشتیم.

رشیدی با اشاره به اینکه سالانه 2 هزار و 500 نفر به بازنشستگان استان کرمان افزوده می‌شوند، افزود: کرمان به عنوان استان پایلوت در پروژه ملی سیستم شاغلان در سال جاری بود و رتبه نخست را در سطح ایران کسب کرد.

وی عنوان کرد: 20 میلیارد تومان وام ضروری طی سال‌های گذشته به بازنشستگان اعطا شد و در سال جاری هم تا سقف 2 میلیون تومان وام به افرادی اعطا می‌شود که تاکنون از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند.

این مسئول با اشاره به برگزاری تورهای مسافرتی برای بازنشستگان گفت: تاکنون 10 هزار نفر با کمک هزینه 400 هزار تومانی به سفرهای مختلف اعزام شده‌اند.

رشیدی با اشاره به دغدغه‌های سازمان بازنشستگی کشوری تصریح کرد: پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان یکی از این دغدغه‌ها است که امیدواریم شرایط رونق اقتصادی در ایران ایجاد شود.

وی همچنین پرداخت مطالبات را از دیگر دغدغه‌های سازمان بازنشستگی کشوری برشمرد و بیان داشت: 338 میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده و 140 میلیارد تومان باقی مانده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: تا شنبه 11 آبان ماه 200 هزار تومان به بازنشستگانی پرداخت می‌شود که قبل از سال 87 بازنشسته شده‌اند و حدود 19 هزار نفر هستند.

وی انجام سیستم خودکفایی صندوق بازنشستگی را امری مهم خواند و با اشاره به فرآیند انتخاب بازنشسته نمونه در استان کرمان گفت: از شش نفر قدردانی می‌شود و این حرکت یک کار نمادین است، زیرا همه بازنشستگان از نظر ما نمونه هستند.
برچسب ها: کرمان ، بازنشسته ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.