مدير امور بين الملل شركت ملي گاز ايران بر تاريخ نگاري صنعت نفت و گاز و ايجاد يك موزه براي اين صنعت تاكيد كرد و گفت: مديريت صنعت گاز كشور بايد در سطح جهاني اداره شود و اين امر از عهده نيروهاي موجود در اين صنعت با ايجاد دوره هاي آموزشي تخصصي در بعضي رشته ها مثل اقتصاد انرژي ، مديريت بازرگاني قابل تحقق است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عزيز ا... رمضاني از مديران عامل سابق شركت ملي گاز ايران در سالهاي 86 تا 88  و مدير امور بين الملل نيز در همايش گاز ديروز، امروز، فردا قدمت توليد گاز را هم رديف با توليد 105 ساله نفت دانست و افزود: هدف از ايجاد شركت ملي گاز، صادرات گاز بوده است كه اين امر با صادرات گاز به شوروي آغاز شد.
 
رمضاني با تاكيد بر اين كه صنعت نفت و گاز بايد بر طبق استانداردهاي جهاني عمل كند، گفت: علاوه بر تاريخ نگاري صنعت گاز  بايد موزه نفت و گاز در كشور ايجاد شود چرا كه كشورهايي با سابقه 20 ساله در صنعت نفت و گاز در حال حاضر داراي موزه هايي در اين حوزه هستند.
 
وي برايجاد نهاد رگلاتوري در صنعت گاز تاكيد كرد و گفت: ايجاد نهاد رگلاتوري براي نظارت بر روابط بين شركتهاي درون وزارتي با گاز و بخش خصوصي با توجه به اراده موجود در سطح كلان براي اجراي اصل 44 قانون اساسي و ساير موارد امري ضروري است .
 
رمضاني افزود: پيشنهاد ايجاد چنين نهادي داده شده است كه در صورت ايجاد آن مي توان بالاتر از وزارت نفت يا حداقل هم سطح آن عمل كرد.
 
وی  با اشاره به اينكه عليرغم جوان محسوب شدن شركت ملي گاز ايران ، اين شركت داراي نيروي انساني متخصص كافي و تحصيل كرده براي اجراي مأموريتهاي فراتر از وظايف واگذار شده به آن است، تصريح نمود: مديريت صنعت گاز كشور بايد در سطح جهاني اداره شود و اين امر از عهده نيروهاي موجود در اين صنعت با ايجاد دوره هاي آموزشي تخصصي در بعضي رشته ها مثل اقتصاد انرژي ، مديريت بازرگاني و ...... قابل تحقق است .

در ادامه عبدالحسين ثمري معاون عمليات شركت ملي گاز ايران در حاشيه برگزاري همايش "گاز، ديروز، امروز، فردا" از دو منظر تاريخي و فرآيندي به بررسي وضعيت صنعت گاز پرداخت و گفت: سابقه صادرات گاز در ايران مقارن با تاسيس شركت ملي گاز ايران است كه اين حركت با صادرات گاز به شوروي آغاز شد و در ان زمان علي رغم محدود بودن شركت ملي گاز ايران به لحاظ ساختاري، ماموريت هاي بزرگي بر عهده اين شركت قرار داشت.

وي توسعه اولين ميدان گازي مستقل در خانگيران و همچنين توسعه ميدان مزدوران را از ديگر مسئوليت هاي شركت ملي گاز در سالهاي آغازين تاسيس اين شركت برشمرد و افزود: علي رغم پروژه هاي مذكور، اين شركت مسئوليت اجراي 15 پروژه ديگر، از جمله پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد و خط انتقال سرخس- نكا را برعهده داشته كه گذشت زمان ثابت كرد كه اين پروژه جز كاملترين پروژه هاي كشور در 40 سال گذشته بوده است.

ثمري ضمن تاكيد بر رفع نمودن مشكلات فرايندي تصريح نمود: بهره برداري از پروژه بدون توجه به مباني طراحي از ضعف هاي تقسيم بندي عمليات در دو بخش بالا دستي و پايين دستي است.
 
وي در پایان خاطرنشان کرد:  به لحاظ سابقه تاريخي و همچنين فرايندي،  صنعت گاز يك صنعت مستقل است كه بايد اختيارات كامل از بالادست تا پايين دست را به عهده داشته باشد چراكه شركت  ملي گاز ايران براي دستيابي به اهداف خود بايستي يك شركت بين المللي و تمام عيار باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: موزه ، گاز ، مدیریت ، تولید ، اداره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار