مدیر اسبق صنعت گاز با اعلام این که مصرف سوخت مایع در نیروگاه های کشور نسبت به سال 1384 ، 380 درصد افزایش یافته است خواستار عرضه گاز در بورس انرژی و ایجاد بازار گاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد ملاکی مدیر عامل اسبق شرکت ملی گاز ایران در همایش دیروز امروز فردا صنعت گاز گفت: در سال 1390، 17 میلیارد لیتر و در سال 1391، 22میلیارد لیتر سوخت مایع به نیروگاه ها تحویل داده شد. این در حالیست که ابتدا امسال تا کنون حدود 12 تا 13 میلیارد لیتر سوخت به نیروگاه ها داده شده است.
 
او با بیان این که نمی توان با زور قیمت انرژی را حل کرد گفت: با توجه به این که انرژی مزین نسبی کشور است باید انرژی را باید با قیمت یارانه ای به مردم داد. البته قیمت یارانه ای انرژی نباید متوجه شرکت ملی گاز ایران شود.
 
وی با اشاره به این که کمترین سو استفاده ( قاچاق ) از سوختی مثل گاز می شود، گاز را محور توسعه دانست و خواستار جلوگیری از اتلاف گاز شود.
 
او با بیان این که یک مرکز دیسپچینگ گاز برای این حجم گاز کم است گفت: باید برای هر کلان شهر یک یک مرکز  دیسپچینگ گاز ایجاد شود.
 
وی از این که انرژی کشور فاقد متولی است گله کرد و گفت: نبود متولی در این زمینه موجب شده که در جاهایی که می شود برق را جایگزین گاز کرد، همچنان در حال گاز رسانی به این مناطق هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: گاز ، نفت ، تولید ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار