مربی با سابقه فوتبال کشورمان گفت: بازیکنان تیم نوجوانان نیجریه از نظر سنی و مهارتی بالاتر از بازیکنان ایران بودند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ذوالفقار نسب در خصوص حذف تیم ملی نوجوانان ایران از رقابت های جام جهانی گفت: باعث خوشحالی است که تیم ملی نوجوانان ایران در رقابت های جام جهانی نمایش قابل توجهی را برجای گذاشتند، تیم ایران در مقابل آرژانتین به خوبی بازی کرد در مقابل کانادا نمایش متوسطی داشت، اتریش را هم به خوبی متوقف کرد اما در نهایت به تیم نیجریه رسید که بازیکنان آن هم از لحاظ سنی هم از لحاظ ایدئولوژیک از 17 یا 18 سال بالاتر بودند. نیجریه ای ها از نظر مهارتی هم قدرت بالایی داشتند و هماهنگی هایشان خوب در نهایت تیم ما تلاش بسیار خوبی در مقابل این انجام داد اما شکست خوردیم.

وی ادامه داد: کار فوتبالیست های نوجوان ایران از نظر انگیزه قابل تقدیر بود کادر فنی تیم دستی مهر و مهدوی کیا بسیار زحمت کشیدند و مدت ها در اردوهای بلند مدت حضور داشتند.

ذوالفقار نسب خاطرنشان کرد: اما فوتبال ایران به گونه ای نیست که یک تیم را مدت سه یا 5 سال نگه دارد بازیکن را تحت تعلیم قرار بدهد و از آنجا استفاده کند اکنون در دنیا و کشورهایی که صاحب فوتبال حرفه ای هستند فوتبال را به باشگاه ها و آکادمی ها واگذار کرده اند تا با کشف و پرورش استعدادها، نیروهای قدرتمندی را تحویل دهند. حتی در آفریقا و آسیا هم آکادمی می گذارند نیرو تربیت می کنند و به کشور خودشان می برند.

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: اعتقاد من این است که کشورمان پیشرفت قابل توجهی در فوتبال پایه داشته است اما هنوز آنچنان که باید از ظرفیت های موجود در ایران استفاده نکرده ایم فدراسیون فوتبال باید باشگاه ها را الزام کند تا بازیکن سازی کنند.

ذوالفقار نسب در انتها اذعان داشت: از تیمهای فولاد، ذوب آهن و سپاهان که در زمینه پرورش استعداد و در سنین پایه بسیار قوی کار کرده اند تشکر می کنم و امیدوارم تیم های بیشتری به این کار مثبت رو آورند.

پايان متن/آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار