هشدار رسایی در صحن علنی؛

اخباری از تعلیق خاموش غنی‌سازی به گوش می‌رسد / با تعدیل نیروهای متخصص دچار مشکل خواهیم شد

عضو کمیسیون اصل 90 گفت: اخباری از تعلیق خاموش غنی‌سازی به گوش می‌رسد که متاسفانه رد پای همان جریانی که حرکت‌های نابجا را در لابلای نرمش‌های قهرمانانه دولت جاسازی کردند، در این توافق نانوشته با غرب دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مدم تهران در جلسه علنی امروز چهارشنبه طی تذکر آئین نامه‌ای گفت: نمایندگان محترم و مردم عزیز متاسفانه اخباری شنیده می‌شود که واقعا جای نگرانی دارد.
 
وی افزود: بنده هرچه به خودم کلنجار رفتم تا سکوت کنم نتوانستم و امیدوارم با این مطلبی که گفته می‌شود دولت و مسئولین سازمان انرژی اتمی توضیحات شفافی در این زمینه داده و دغدغه ما را برطرف کند
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: اخباری از تعلیق خاموش غنی‌سازی به گوش می‌رسد، متاسفانه رد پای همان جریانی که حرکت‌های نابجا را در لابلای نرمش‌های قهرمانانه دولت جاسازی کردند در این توافق نانوشته با غرب دیده می‌شود که اینکار دور زدن مجلس است.
 
وی ادامه داد: اگر صحت داشته باشد، قطعا یک خیانت به حساب می‌آید متاسفانه عده‌ای به دنبال این هستند که غنی‌سازی را عامل تحریم معرفی کنند و القا کنند برای رفع تحریم باید غنی‌سازی که سمبل حقوق ملی و استقلال کشور است تعطیل شود.

نماینده تهران، ریی شمیرانات و اسلامشهر اظهارداشت: این تعلیق خاموش غنی‌سازی که دور زدن مجلس است، الان چند روزی است که شنیده می‌شود که غنی سازی 20 درصد به اسم لزوم تحقیقات پیشرفت متوقف شده است، مگر تحقیقات بیشتر مستلزم توفق غنی‌سازی است.

رسایی گفت: معاون وزیر خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی گفتند غربی‌ها می‌گویند شما به اندازه کافی برای استفاده پزشکی ذخیره 20 درصد دراید بیشتر از این را برای چه می‌خواهید، البته وی دفاع نمی‌کردند بلکه حرف آنها را به ما منتقل می‌کردند و دوستان گفتند به غربی‌ها چه مربوط است ما چقدر ذخیره داریم، اصلا ما بیشتر داریم و می‌خواهیم بفروشیم این حق قانونی ماست.
 
عضو فراکسیون روحانیون مجلس تاکید کرد: مدتی است زمزمه تعدیل نیروهای متخصص شنیده می‌شود، نیروهایی که در این سالها تربیت شده‌اند و اگر اینها از این سنگر بیرون بیایند بعدا ما دچار مشکل می‌شویم.
 
رسایی خاطرنشان کرد: به دولت اعتماد داریم ولی نگران هستیم که جریان به دنبال تحمیل حرکت‌های نابجا باشد و خواهش می‌کنیم مسئلوین و دولت این موضوع را بررسی و شفاف کنند و خبرها را به مردم اطلاع دهند که آیا این توقف 20 درصد و برخی از چیرهای دیگر که فعلا بیان نمی‌کنم درست است، اگر درست است خودشان جلوی آن را بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۱۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۲
خدایا به حق امام زمان (عج) وبه حرمت خون شهیدان هسته ای کشور خیانتکار را به سزای عمش برسان
آخرین اخبار