سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از صدور مجوز برای 300 نفر از صنعت‌گران و معرفی آن برای استفاده از قانون بیمه تامین اجتماعی خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت‌الله سپهر گفت : تنوع و گوناگونی در تولید و استفاده از لباس‌های محلی را ناشی از همجواری قومیت‌ها و طوایف مختلف با فرهنگ‌های گوناگون در استان کرمانشاه دانست.

وی افزود: با شناسایی هنرمندان و صنعت‌گران فعال در زمینه تولید لباس‌های محلی و همچنین تشویق و ترغیب و اعزام فعالان این عرصه به نمایشگاه‌های سراسری و استانی، این صنعت جان تازه‌ای گرفته است.

سپهر صدور انواع مجوزهای سه‌گانه همچون صدور کارت شناسایی، پروانه تولید کارگاهی، اعطای تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی و بیمه صنعت‌‌گران و هنرمندان فعال در این عرصه را موجب رونق روزافزون این صنعت عنوان کرد.

این مسئول عنوان کرد: لباس‌های محلی هر منطقه، خاص همان‌ مکان بوده و هنرمندان و صنعت‌گران بسیاری در این زمینه بنا بر احتیاج مردم برای استفاده مشغول به فعالیت هستند.

به گفته این مسئول، اداره‌کل‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با شناسایی فعالان این عرصه، صدور مجوز برای 300 نفر از صنعت‌گران و معرفی آن برای استفاده از قانون بیمه تامین اجتماعی گامی اساسی برای پایداری و اشتغال و تداوم فرهنگ پوشش سنتی و مقابله با تهاجم فرهنگی برداشته است./س

برچسب ها: مجوز ، صنعتگران ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.