معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، با اشاره به صدور 240 فقره پروانه بهره برداری از معادن استان کرمانشاه، گفت: به دنبال فرآوری مواد معدنی برای بیشتر کردن ارزش افزوده آنها هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حمیدرضا اسکندری گفت : تاکنون 240 فقره پروانه بهره برداری از معادن در استان کرمانشاه صادر شده که از این تعداد 202 معدن فعال و 38 معدن نیز به دلایل مختلف غیرفعال هستند.

وی ادامه داد: تاکنون در ایران 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده که بیش از 20 نوع آن در استان کرمانشاه وجود دارد.

به گفته این مسئول، استان کرمانشاه از نظر معادن جز استانهای متوسط  است و رتبه هفدهم کشور را داراست.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه از نظر ذخایر قیر طبیعی استان کرمانشاه رتبه اول کشور را دارد افزود: تاکنون 30 فقره پروانه بهره برداری از معادن قیر طبیعی در استان صادر شده است.

اسکندری ذخیره قطعی معادن قیر طبیعی استان را 1.4 میلیون تن و ظرفیت سالانه استخراج معادن را 69 هزار تن قیر طبیعی عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه سنگ های تزیینی نیز استان کرمانشاه مرمریت و مرمریت  دولومیتی را دارد که از این نظر نیز جزء 10 استان برتر کشور هستیم و مرمریت هرسین با داشتن شهرت جهانی به نقاط مختلف صادر می شود.

به گفته این مسئول 51 فقره پروانه بهره برداری از معادن سنگهای تزیینی در استان کرمانشاه صادر شده که ذخیره قطعی این مواد معدنی 56 میلیون تن و ظرفیت برداشت سالیانه آنها نیز  620 هزار تن است.

سنگ گچ، مخلوط کوهی، شن و ماسه، سیلیس، فلدسپالت، خاک صنعتی، سنگ آهن و سنگ مس از دیگر مواد معدنی موجود در استان کرمانشاه است که  معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از آنها نام برد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.