وزير نيرو براي بازسازي و احداث نيروگاه برقابي در قرقيزستان اعلام آمادگي كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حميد چيت چيان در ديدار با گروه دوستي پارلماني قرقيزستان، براي بازسازي و احداث نيروگاه برقابي در قرقيزستان اعلام آمادگي كرد و افزود: ايران در زمينه احداث نيروگاه هاي حرارتي آمادگي خود را اعلام مي كند.

وي ايران و قرقيزستان را داراي پيوندهاي تاريخي، فرهنگي و ديني دانست و گفت: اميدواريم اين سفر در ارتقاي روابط بين دو كشور مؤثر واقع شود.

چيت چيان با ارائه گزارش مختصري از وضعيت صنعت برق ايران،افزود: در كشور ما مجموع ظرفيت نصب شده نيروگاه هاي برق بيش از 70 هزار مگاوات است و از اين میزان حدود 15 درصد دقيقاً 10 هزار و 226 مگاوات نيروگاه هاي برقابي داريم.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه تمام اين نيروگاه ها با استفاده از توانمندي هاي جمهوري اسلامي ايران احداث شده و با توجه به ظرفيت هاي آبي خوب قرقیزستان، اطمينان داریم بتوانيم همكاري خوبي در موضوع انرژي آبي با هم داشته باشيم.

وي ادامه داد: كارشناسان ايراني براي بازسازي 38 نيروگاه برقابي قرقيزستان اعلام آمادگي مي كنند.

وي با بيان اينكه زمينه همكاري دو كشور تنها در بخش برقابي نيست، گفت: ايران آمادگي دارد در تمام زمينه هاي توليد، انتقال، توزيع، شبكه هاي برقي و آموزش و... به قرقيزستان كمك كند.

وزير نيرو همچنين از اين هيات براي بازديد از نمايشگاه بين المللي صنعت آب و برق در تهران در هفته آينده دعوت كرد تا در زمان كوتاهي با توانمندي هاي ايران آشنا شوند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار