معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان این که از زمان شروع خصوصی سازی تاکنون 99 هزار میلیارد تومان سهام کارخانجات به فروش رفت گفت: مجلس انتظار دارد در چهار ماه باقی مانده دولت 37 هزار میلیارد تومان به فروش برساند و این عملیاتی نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز چهارشنبه و در دفاع از لایحه اصلاح قانون بودجه که براساس تبصره 3 آن میزان درآمد دولت از محل فروش سهام شرکت‌ها از 37 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده به 5 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا می‌کند گفت: برای تصمیم گیری در خصوص این پیشنهاد یعنی بازگشت به لایحه دولت نمایندگان نیازمند اطلاعاتی هستند که خدمت آن‌ها عرض می‌کنم.  
 
وی افزود: همان‌طور که التفات دارید در بند 27-1 تصریح شده است که 37 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌ها به فروش برسد و برای امری استفاده شود.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: به شما عرض می‌کنم از روزی که خصوصی سازی در راستای اصل 44 قانون اساسی در کشور رایج شد تا امروز طی این چند سال 99 هزار میلیارد تومان سهام کارخانجات به فروش رفت و مجلس به این امید بسته که در فاصله چند ماه باقی مانده به پایان سال 37 هزار میلیارد تومان ما سهام شرکت‌ها را به فروش می‌رسانیم.  
 
وی اظهار داشت: التفات دارید وقتی مقام معظم رهبری سیاست‌ها را ابلاغ کردند 8 هدف تعیین شد و قرار نبود ما این را به بخش‌های شبه دولتی بفروشیم از آقای فولادگر تعجب می‌کنم ایشان گزارش را سال گذشته در مجمع ارائه کردند که فقط 13.5 درصد از آن چه از این 99 هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کرد در راستای منویات مقام معظم رهبری بود و مابقی پوششی بود که انجام شد.  
 
نوبخت تاکید کرد: آیا مجلس نهم می‌خواهد که دولت مجددا اموال خودش را در غیر آن مسیر و اهدافی که مقام معظم رهبری تصویب کردند به بخش‌هایی بدهد که باز هم دولتی تلقی می‌شود، قطعا اجرای اصل 44 قانون اساسی این گونه نیست.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ادامه داد: از این جهت نه امکان این وجود دارد که ما در شش سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان بفروشیم و در چهار ماه 37 هزار میلیارد تومان، چرا این تکلیف را می‌دهید، ما مقیدیم هر چه شما مصوب کنید ما باید آن را اجرا کنیم اما اگر مقاومت می‌کنیم در جهت این است که اطلاعات واقعی را ارائه کنیم چرا که نمی‌خواهیم قانونی تصویب شود که بعد ما آن را اجرا نکنیم.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: حتی این 5 هزار میلیارد تومان که در لایحه اصلاح قانون بودجه لحاظ شده باید نهایت تلاش را کنیم تا عملی شود بنابراین خواهش می‌کنم اعتماد کنیم و در حد همان 5 هزار میلیارد تومان تصویب کنید.  
 
نوبخت اظهار داشت: مستحضر هستید در طول چند روز گذشته در برنامه‌های مختلف رسانه‌ای تبلیغ می‌کنیم که اوراق مشارکت را به فروش برسانیم و آن چه که ما می‌گوییم نهایت تلاش را می‌کنیم اجرایی شود اما این اجرایی نیست.  
 
نوبخت خاطر نشان کرد: یعنی در این شرایط اقتصادی فکر می‌کنیم بخش خصوصی 37 هزار میلیارد تومان را می‌آورد تا کارخانه‌ها ما را بخرد این امکان اجرا ندارد و ضمن تشکر از نمایندگان خواهش می‌کنم به لایحه دولت رای بدهد تا همین 5 هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار