مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تا پایان امسال و بر اساس لایحه بودجه سال 92 بیش از 75 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای طرحهای آبی مرزی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ داود نجفیان امروز در جریان بازدید از برخی طرح‌های در حال اجرای شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار داشت: با فروش این میزان اوراق مشارکت طرحهای مرزی نظیر سد خدا‌آفرین، احمد بیگلو و تازه‌کند جان تازه‌ای می‌گیرند و تکمیل این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: البته اخیراً با پیگیری حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس 5 میلیارد تومان نیز فروش ارواق مشارکت برای طرح مرزی عنبران در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین با یادآوری اینکه طرحها باید با اولویت‌بندی و توجیه اقتصادی پیشرفت داشته باشند، تاکید کرد: طرحهایی که مربوط به تامین منابع آب شرب است در اولویت قرار گرفته که البته در اجرای این طرح‌ها توجه به مسائل زیست محیطی مهم به نظر می‌رسد.

نجفیان یادآور شد: حوزه آب و مطالعات مربوط به آن آنقدر از اهمیت برخوردار است که اخیراً پیشنهاد شده مدیریت مربوط به حوزه آب زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری مورد بررسی و رصد قرار گیرد تا به دور از دخالت‌ها و سلایق استانی طرحهای آبی در کشور اجرایی شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرحهای آبی در سطح استان اردبیل اذعان داشت: به رغم آنکه در شمال و جنوب استان اردبیل و در قالب طرح ارس شبکه خدا آفرین، عمارت و ... مهار آب‌ها در دستور کار قرار گرفته اما در مرکز استان به دلیل اشباع عملیات اجرای سد‌سازی و نبود منابع زیرزمینی آب چالش‌ها جدی به نظر می‌رسد و کمبود منابع آب محسوس‌تر مشاهده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ادامه گفت: ما با استفاده از طرح استحصال آب از سازنده‌های سخت و گسل‌های سبلان و همچنین ارتفاعات تالش سعی می‌کنیم بخشی از آب مورد نیاز مرکز استان را تامین کنیم/س.

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرحهای ، آبی ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.