مسئله زباله، زنجيره‌اي به‌هم پيوسته است پس ازتفكيك ،زباله‌ها بايد كمپوست و بازيافت شود كه اين مسئله معضلي در استان‌هاي شمالي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری آنچه سال‌هاي اخير طبيعت زيبا و دلنشين مناطق شمالی را تهديد كرده و مي‌كند، گذشته از دستبرد و تصرف اشخاص حقيقي و حقوقي به دامنه‌هاي جنگلي، مراتع و سواحل، آلودگي‌هاي زيست‌محيطي ناشي از زباله هایی است که سوغاتی این میهمانان است.

سرپرست حفاظت محیط زیست مازندران گفت :روزانه بيش از 2500تن زباله ‌ ترو خشك در 52 شهرمازندران جمع‌آوري و به مراكز دفن زباله حمل مي‌شود.

مقدس افزود : ميانگين جمع‌آوري زباله درمازندران در زمان اوج حضور مسافران در استان یک و نیم برابر مي‌شود.

مديركل دفتر شهري استانداري مازندران با بيان اينكه در برخي از مناطق استان كه نه جزو مناطق شهري و نه جزو مناطق روستايي هستند، جمع‌آوري زباله‌ها بلاتكليف است گفت: حجم زباله‌اي كه در شهرها، روستاها و مسيرهاي اصلي ريخته مي‌شود به مراتب از حجم نيروي انساني كه بايد براي جمع آوري آنها به كار گرفته شوند، بيشتر است.

حسيني، به 338 كيلومتر نوار ساحلي اين استان اشاره کرد وافزود: همه نوار ساحلي در فصل بهار و تابستان مورد استفاده گردشگران قرار مي‌گيرد در حالي كه برخی از نقاط ساحلي داراي مديريت طرح است و مسئوليت نظافت و جمع‌آوري زباله را شهرداري‌ها برعهده دارند و ساير نقاط از حوزه مديريت شهرداري‌هاخارج است .

وی درباره تفكيك زباله در شهرهاي مازندران گفت: تفكيك زباله در برخي از شهرهاي استان آن هم به ‌طور محدود آغاز شده اما مسئله زباله، زنجيره‌اي به‌هم پيوسته است پس ازتفكيك ،زباله‌ها بايد كمپوست و بازيافت شود كه اين مسئله معضلي در استان‌هاي شمالي است./س

برچسب ها: کمپوست ، بازیافت ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.