عسگري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جنایات آمریکا از دل و جان ملت ایران محو نمی‌شود/ شعار ما مرگ بر آمریکا

يك حقوقدان بين‌الملل گفت: جنايت‌هاي آمريكا در خليج‌فارس، حمله به سكوهاي نفتي، ساقط كردن هواپيماي مسافربری، دشمني و عناد با كشورمان و دخالت‌هاي صريح در مواقع مختلف از مواردي نيست كه از خاطر ملت ایران پاك شود.

"يداله عسگري" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن روز 13آبان و دهه مبارزه با استكبار جهاني، اظهار داشت: بسياري از جنایاتی كه آمريكا از بدو انقلاب اسلامی تا به امروز در حق ملت ايران مرتکب شده، با هيچ قاعده حقوقي سازگاري ندارد.
 
وي ادامه داد: بلوكه كردن اموال جمهوري اسلامي ايران از سوي آمريكا، نه تنها با موازين حقوق بين‌الملل و قواعد آن بلكه با موازين"معاهده مودت" كه قبل از انقلاب اسلامي بين دو كشور ار اعتبار برخوردار بوده، نيز ناسازگار است.
 
عسگري افزود: جنايت‌هاي آمريكا در خليج‌فارس، حمله به سكوهاي نفتي، ساقط كردن هواپيماهاي مسافری ايران، دشمني و عناد با كشورمان و دخالت‌هاي صريح در مواقع مختلف از مواردي نيست، كه از خاطر مردم كشورمان پاك شود.

وي تصريح کرد: ترديدي در اين نيست که با وجود اقدامات غيراخلاقي و غيرحقوقي آمريکا در قبال ايران، اين دولت جايگاهي در بين مردم کشورمان ندارد و اين در حالي است که نفرت مردمي در ارتباط با اين کشور از دل و جان مردم از بين نمي‌رود و پاسداشت  13 آبان در اذهان ملت همواره زنده خواهد بود.
 
اين حقوقدان بين‌الملل در پايان خاطرنشان كرد: آمريكا در چشم مردم ايران همچنان يك كشور ناقض حقوق بين‌الملل است و جنايت‌هاي اين كشور در نظر ما هرگز قابل اغماض نخواهد بود، شعار امروز ما تا همیشه تاریخ مرگ بر آمریکاست.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار