با توجه به ظرفيت بازار سرمايه براي کمک به اقتصاد، دولت نیز باید با انعطاف در قیمت گذاری و گشاده دستی بازار سرمایه را بزرگ کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،امروز 7 ابان ماه نشست صبحانه کاری با حضور مسئولان بازار سرمايه، فعالان بازار و مدیران شرکت ها برگزار شد. مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی  در ادامه ي نشست گفت: بازار سرمایه در بلند و کوتاه مدت بسیاری از گره ها را از جامعه، اقتصاد و دولت باز می کندوباید دولت را به استفاده از این ابزار تشویق کرد.
 
وي ادامه داد: این روزها بحث اصلاحیه بودجه، یارانه ها و پیش بینی هایی برای بروز مشکل نقدینگی در سال جاری مطرح است و بازار سرمایه می تواند با توجه به پتانسیل های خود مشکل را حل کند.
   
صیدی افزود: بازار سرمایه ظرفیت کمک به دولت را دارد و دولت نیز باید با انعطاف در قیمت گذاری و گشاده دستی بازار سرمایه را بزرگ کند.
 
وی تاکيد کرد: با توجه به نسبت حجم بازار، ابزارهای جدید و پیشرفته زیادی تعریف شده است، صندوق های سرمایه گذاری مشترک و صندوق های قابل معامله در بورس اوراق بهادار ، از این نوع ابزارها هستند.
 
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به رشد قیمت ها در بازار سهام اشاره و تاکید کرد: این روند، حبابی نیست، بلکه به دلیل محدودیت عرضه است. این در حالی است که صندوق ها یا سرمایه گذاران حرفه ای تنها بر روی چند شرکت خاص و حداکثر 50 شرکت سرمایه گذاری می کنند.
 
وی با اشاره به اینکه این مشکل یک راه حل ساده دارد، گفت: راهکار آن، عرضه سهام شرکت های دولتی است. اگر چسبندگی نهادهای دولتی به سهام شرکت ها کاهش یابد، بازار سرمایه می تواند به خوبی آن را جذب کند. این کار موجب کنترل نقدینگی و توسعه پایدار می شود.

وی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه از کارایی لازم برای جذب سرمایه های بیشتر برخوردار است و اگر بتواند حتی یک یا دو درصد از نقدینگی های سرگردان جامعه را جذب کند، کمک بزرگی به توسعه بازار سرمایه خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، سهام ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار