به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ در هفدهمین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به ارائه گزارش در خصوص فعالیتها و عملکرد راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و مشکلات موجود در شهر تهران و رایزنی با اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص پرداخت.
بر اساس این گزارش سردار رحیمی در ارائه گزارش عملکرد راهنمایی و رانندگی خود اظهار داشت: بیش از 30 درصد ترافیک کل کشور متعلق به تهران است و بیش از 20 درصد سفرهای برون شهری را تهرانی به خود اختصاص دادند و یا از مسیر تهران تردد کرده اند.
وی افزود: در شهر تهران 5800 تقاطع وجود دارد که 700 تقاطع آن هوشمند است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به اقدامات راهور در خصوص آموزش اظهار داشت: در بحث آموزش 270 مربی مهد کودک و 72 هزار کودک در مهد کودک ها آموزش دیدند همچنین 750 هزار همیار پلیس و 10 هزار معلم فرهنگ یار پلیس و همچنین 11هزار پلیس مدرسه، 11هزار راننده سرویس مدرسه، 126 هزار نفر از اصناف و همچنین 85 هزار نفر از نیروهای مطلع و 65 هزار نفر از افراد را در سازمانهای دولتی و غیر دولتی در این خصوص آموزش دیدند.
وی در ادامه با اشاره به توقیف موتور سیکلت سواران متخلف اظهار داشت: امسال 290 هزار موتور سیکلت سوار متخلف داشتیم که توسط عوامل پلیس توقیف شدند و اما اجرای طرح ارشادی رانندگان متخلف 124 هزار نفر ارشاد شدند و خودروی آنان از توقیف درآمد.
سردار رحیمی در ادامه بیان داشت: آموزشهای میدانی یکی دیگر از اقدامات ویژه ای است که توسط پلیس دنبال شد و محصول این اقدامات کاهش اعمال قانون توسط ماموران پلیس راهور در سالهای اخیر بوده است که آمار توقیف خودرو و موتورسیکلت در سال جاری به شدت کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: ما سه سال است رتبه برتر در کاهش آمار تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده ایم و امسال نیز تا اینجا با 30 نفر فاصله رتبه اول را داریم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران تصریح کرد: سرانه وسیله نقلیه در تهران 1.3 دهم است که در کل کشور 3.5 است و تعداد متوفیان به ازای هر 100 هزار نفر 9.1 است که میانگین اروپا 3.6 است و همچنین شاخص استاندارد جهانی در تهران 1.24 است.
وی افزود: از اقدامات دیگر پلیس راهور برخورد با پلاکهای مخدوش، نظارت بر بار مسافر، معاینه فنی و همچنین تلاش برای خارج کردند یک میلیون خودروی فرسوده و در راس آن 50 هزار خودروی فرسوده در حمل و نقل عمومی و نیز توجه جدی به کاتالیز و خودروهایی که تازه تولید می شوند، بحث سرویس ادارات و جدیت در بحث سرویس مدارس و همچنین کنترل و محدودیت قائل شدن برای کامیون ها و تریلرها است.
سردار رحیمی خاطر نشان کرد: ما درحال حاضر بیش از 1000 اداره دولتی و مراکز تجاری داریم که هم مزاحم ترافیک هستند وهم مشکلات زیادی را در این حوزه ایجاد کرده اند که باید مورد بررسی قرار گیرند.
* ممنوعیت تردد خودروهای بدون پلاک تهران در استان تهران در ادامه جلسه امروز شورا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ارائه گزارش رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: معاینه فنی علی رغم جدی گرفتن آن در تهران اما در ماههای اخیر متاسفانه شاهد تردد خودروهای دود زا در شهر تهران مشهود است و همچنین خودروهای گازوئیلی که شاید نیاز می باشد یک تدبیر با ضمانت اجرایی در خصوص این خودروها داشته باشیم.
وی افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه شود آن است که امروز در تهران درصد زیادی از خیابانها تبدیل به پارکینگ شدند و باید در گام اول از اماکن اداری و تجاری برای حل این معضل شروع کرد.
تندگویان عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش عملکرد پلیس راهور تهران در صحن شورا بیان داشت: بنده چند طرح پیشنهادی دارم که از جمله اینها طرح حمایتی از وسایل نقلیه غیر موتوری، عدم تردد خودروهایی که پلاک تهران ندارند در استان تهران و همچنین طرحی برای مبادی ورودی بزرگراهها که پلیس مجهز به دستگاهی باشد که بتواند راننده را کنترل کند و نیز پیشرفت به سمت کنترل هوشمند را باید به میزان 100درصدی رساند./ل