معاون مالی و اداری شهرداری تهران از تهیه و توزیع 2 میلیون و 600 هزار پاکت قبوض عوارض شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ دکترحسین محمد پورزرندی با اشاره به توزیع قبوض عوارض شهری امسال میان شهروندان گفت : امسال دومیلیون 600 هزار پاکت قبوض تهیه شده است که هم اکنون برای چهار منطقه ارسال شده و بقیه آن نیز درحال ارسال است .
 
وی با اشاره به ویژگی های این دوره قبوض عوارض شهری اظهار کرد : در دو میلیون و 600 هزار پاکتی که توزیع شده است،دو، سه  ویا چهار قبض وجود دارد، به طوری که منازل مسکونی دارای یک قبض عوارض نوسازی ، یک قبض بهای خدمات و پسماند برای جمع آوری زباله ها و رفت و روب و یک قبض نیز به صورت جداگانه و در صورتی که بدهی به شهرداری از سنوات قبل داشته باشند داده می شود .
 
وی افزود : همچنین برای واحدهای تجاری نیز یک قبض نوسازی ،یک قبض پسماند تجاری و یک قبض نیز برای حق کسب و پیشه و اگر بدهی داشته باشند یک قبض نیز برای آن صادر شده است .
 
پورزندی در ادامه با اشاره به شیوه محاسبه عوارض شهری در سالجاری گفت : تا کنون قبض ها علی الحساب داده می شد و دفترچه مبنای محاسبه دفترچه سال 84 بود، اما سال گذشته و بعد از توزیع قبوض دفتر چه سال 91 ابلاغ شد که امسال بر مبنای دفترچه سال 91 عوارض محاسبه شده است .
 
وی افزود : اگرشهروندان شاهد اضافه عوارض نسبت به سال های گذشته هستند به معنای اضافه شدن عوارض نیست، بلکه دفترچه قیمت منطقه ای که بهای ارزش معاملات ملکی است تغییر یافته است که در فرمول محاسبه در نظر گرفته می شود و به همین دلیل که مبنای محاسبات تغییر یافته ، عوارض نیز به نسبت گذشته متفاوت است.
 
به گفته پورزرندی این دفترچه توسط وزارت اقتصاد و دارایی تهیه و تصویب وتوسط وزارت کشوربه کل شهرداری های کشور ابلاغ می شود .
 
وی خاطر نشان کرد : سالیانه ازمحل عوارض نوسازی 200 میلیارد تومان وصول می شود و امسال با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در صورت تحقق همه این عوارض، این میزان به 250 میلیارد تومان می رسد.
 
پورزرندی همچنین گفت : در بخش پسماند نیز سالیانه 100 میلیارد تومان وصول می شودد که امیدواریم امسال به 130 میلیارد تومان برسد؛ اما معمولا در بهترین شرایط 40 درصد مطالبات شهرداری در زمینه عوارض شهری وصول می شود که امیدواریم امسال 100 درصد آن وصول شود.
 
معاون مالی و اداری شهرداری تهران تصریح کرد : شهرداری تهران  فقط بالغ بر 700 میلیارد تومان دراین حوزه مطالبات دارد که تا کنون توسط شهروندان پرداخت نشده است.
 
وی افزود : در مجموع اگرهمه عوارض وصول شود امسال حدود 370 میلیارد تومان وصولی شهرداری در این بخش خواهد بود .
 
معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به نحوه اعتراض احتمالی شهروندان نسبت به قبوض شهری خود تصریح کرد : در صورتی که شهروندان  نسبت به عوارض خود اعتراض داشتند می توانند به  دفاتر خدمات الکترونیک شهر و یا آدرس سایت مندرج شده بر روی قبوض مراجعه کنند .
برچسب ها: توزیع ، قبوض ، عوارض ، شهری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار