بنگاه هاي توليدي منسوجات مي توانند با استفاده از الياف نانو در محصولات توليدي،‌بهره وري را تا 3برابر افزايش دهند.

شهرام معيني تنها توليد کننده الياف نانو در کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: الياف نانو به عنوان دست آوردي جديد در صنعت نساجي و صرف 5 سال تحقيق دراين راستا و 2 سال سابقه کار صنعتي در حال حاضر روزانه 100 کيلوگرم توليد دارد که پتانسيل توليد 10 تن را نيز در روز دارد اما به دليل عدم آگاهي مردم و توليد کنندگان و کمبود تقاضاف به اين ميزان توليد رسيده است.

وي در ادامه بيان کرد: با توجه به عمر کوتاه اين صنعت نوين در کشور چشم انداز خوبي از لحاظ صادرات به وجود آمده به گونه اي که تا به حال به کشورهاي آفريقايي و هم اکنون زمينه هايي براي صادرات به کشور ترکيه نيز در برنامه هاي اين بنگاه توليدي وجود دارد.

اين توليد کننده الياف نانو تصريح کرد: با توجه به رتبه 8 در زمينه فناوري نانو در دنيا بايد به سمت صنعتي شدن اين علم قدم برداريم و زيرساخت هاي صنعت نساجي در زمينه الياف نانو را بهبود بخشيم.

معيني اظهار داشت: اين محصول جديد به تبليغ و شناخت بيشتر به توليد کنندگان و مردم نيازمند است که با توجه به هزينه بالا تبليغات اين امکان براي واحد توليدي ما وجود ندارد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به مزيت تکنولوژي نانو براي صنعت نساجي تمام توليد کنندگان منسوجات مي توانند با بهره گيري از آن، بهره وري و کارايي محصولات خود را تا 3 برابر افزايش دهند و در نهايت سلامتي را به جامعه هديه کنند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: الیاف ، نانو ، صنعت نساجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار