يكي از ورثه خانه اتحاديه گفت: تمام تلاش خود را براي حفظ اين بناي تاريخي انجام داديم ولي هم اكنون قدرتي براي نگهداري آن نداريم.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل بابك اتحاديه يكي از ورثه ي خانه ي اتحاديه گفت: من در اين خانه ي تاريخي به دنيا آمده ام و 54 سال در اينجا زندگي كرده ام.
 
وي افزود: حدود 8 سال پيش وضعيت تخريب اين خانه ي تاريخي آغاز شد البته اين تخريب طبيعي بود و داخل ساختمان سالم است.
 
اتحاديه تصريح كرد: از زماني كه سازمان ميراث فرهنگي اين بنا را زير مجموعه ي آثار خودش قرار داد از مالكين خواست تا خانه ي اتحاديه را ترك كنند تنها كسي كه ماند من بودم.
 
يكي از وراث خانه ي اتحاديه بيان كرد: به دليل رفتن مالكين اين بنا فضاي سبز آن از بين رفت و سازمان ميراث فرهنگي كه نتوانست اين خانه را خريداري كند دوباره به مالكينش باز گردانده شد.
 
وي اظهار داشت: افراد بسياري از بيرون از خانواده اقداماتي براي به دست آوردن اين خانه و تبديل آن به مركز تجاري انجام دادند.
 
اتحاديه ادامه داد: خانواده اتحاديه هر كاري از دستش براي حفظ اين خانه بر مي آمد انجام داد اما هم اكنون قدرتي براي حفظ آن ندارد.
 
وي تصريح كرد: قيمت كارشناسي اين خانه در چند سال پيش 12 ميليارد تومان اعلام شده بود اما هم اكنون به 7 ميليارد تومان كاهش پيدا كرده است و حتي 2000 متر مربع از اين بنا از نقشه ي كارشناسي حذف شده است.
 
يكي از وراث خانه ي اتحاديه خاطر نشان ساخت: تمام خواسته ي خانواده ي اتحاديه حفظ اين  بناي تاريخي و تبديل آن به مكان فرهنگي براي استفاده ي عموم مردم است.
 
وي ادامه داد: اولويت ما بر اين است تا اين خانه را به كسي كه مي خواهد كار فرهنگي انجام دهد بفروشيم متاسفانه شهرداري به يك نفر خارج از خانواده ي اتحاديه كه پول و قدرت دارد مي خواهد جواز بدهد تا تبديل به مركز تجاري و قسمتي از آن را نيز حفظ شود.
 
اتحاديه تصريح كرد: به هر حال ما نياز به فروش اين خانه داريم و در عين حال نيز مي خواهيم اين خانه حتما حفظ شود اميدواريم اين كار عادلانه انجام شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار