شکوفايي کشاورزي و استمرار آن در کشور منوط به تدوين شناسايي نيازهاست که اين مهم با آمار امکان پذير است.

داوود يارمحمدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به لزوم توجه به آمارهاي موجود در بخش کشاورزي گفت: اهميت برنامه ريزي شرايط تدوين صحيح برنامه ريزهاي بلند مدت، ميان مدت و کوتاه مدت را دشوار کرده و از جمله مواردي که نقش اساسي در اين مقوله ايفا مي کند دسته ي صحيح و دقيق به آمار و اطلاعات به روز است.

وي گفت: از سوي سازمان ملل سال 2013 به نام سال جهاني آمار نام گذاري شده و اين مهم نشان که اهميت آمار در تمام تصميم گيري به ويژه در بخش کشاورزي و اقتصاد براي حفظ منابع است.

اين کارشناس با بيان اينکه بخش کشاورزي به دليل اهميت تاثير در امنيت غذايي نيازمند آمار به روز است ادامه داد: به روز رساني آمار دقيق بخش کشاورزي سبب آگاهي کامل مديران کشاورزي براي تنوع محصول و افزايش ظرفيت صادرات مي شود. به همين منظور سرشماري کشاورزي از اصول توسعه يک کشاورزي موفق است.

وي اضافه کرد: اين سطح از سرشماري با بازديد ميداني بالا انجامن مي شود و دادن آگاهي دقيق از سوي کشاورزان به آمار گيران سبب آگاهي کامل آنان از نوع بيمه کشاورزان، ميزان آفت دهي، اهميت صادراتي محصولات توليدي، شناسايي ظرفيت هاي جديد توليد در بخش هاي مختلف کشور مي شود.

يارمحمدي تاکيد کرد: اين سطح آمار برداري بايد در قطب هاي توليد کشاورزي کشور به ويژه در شمال کشور که تراکم زمين کشاورزي داريم آغاز شود و کشاورزان از اهميت آن آگاه باشد تا حالت اخاذي پيدا نکند.

وي در پايان گفت: شکوفايي کشاورزي و استمرار آن در کشور منوط به تدوين شناسايي نياز هاست که اين مهم با آمار امکان پذير است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: آمارهای ، موجود ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار