رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از پیشنهاد برگزاری مسابقات مهارت منطقه ای ویژه کشورهای اسلامی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، کوروش پرند با حضور در مرکز تربیت مربی کرج و در بازدیدی از نحوه ی برگزاری مسابقات ملی مهارت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: برای اولین بار شبکه ملی نخبگان مهارتی به منظور شناسایی و ساماندهی امور مربوط به این افراد تشکیل شده است.
همچنین در راستای حمایت بیشتر از این افراد از سوی معاون علم و فناوری ریاست جمهوری قول های مساعدی داده شده و قرار است طی روزهای برگزاری این مسابقات بازدیدی از سوی این مقام از محل مسابقات به عمل آید.
وی افزود: شناسایی نخبگان مهارتی در کشور پس از طی مراحل و کسب حد نصاب لازم و راهیابی به مسابقات ملی مهارت و کسب مقامهای اول تا سوم این مسابقات صورت می گیرد.
این نخبگان همچنین پس از کسب رتبه های برتر کشوری  و شرکت در اردوهای آمادگی و احراز توانمندیشان به مسابقات جهانی مهارت اعزام خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون 1 هزار و دویست نخبه مهارتی در کشور شناسایی شده است تصریح کرد: در پانزدهم آبان ماه سال جاری طی جلسه ای که با ریاست مجلس شواری اسلامی برنامه ریزی شده قرار است از افتخار آفرینان دورۀ گذشته مسابقات جهانی مهارت که در لایپزیک آلمان برگزار شد و ایران موفق به کسب مقام چهارم در میان 52 کشور شد قدردانی و جوایزی به آنها اهدا شود.
پرند در ادامه با تاکید بر اینکه از نخبگان مهارتی در بخش های مختلف استفاده خواهد شد تاکید کرد: شبکه نخبگان مهارتی افرادی تشکیل میدهند که خود توان کار آفرینی دارند و قادر به کار گیری افراد در قالب شرکت ها و مجموعه های زیر نظر خود هستند.
در این راستا از صاحبان صنایع نیز خواسته شده تا از این نخبگان در بهبود فعالیت های خود بهره گیری شود.
وی افزود: در خصوص تمهیدات خاص از جمله در زمینه های ادامه تحصیل و خدمت سربازی نیز ما نیازمند مصوبه بنیاد ملی نخبگان هستیم تا بر اساس ضوابط قانونی در خصوص آن تصمیم گیری شود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: به منظور کسب تجارب بیشتر و ارتقا سطح مهارت و همکاری با کشورهای منطقه به ویژه کشورها ی اسلامی پیشنهاد برگزاری مسابقات منطقه ای از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارائه شده است./

برچسب ها: حمایت ، مراحل ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار