معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: یک میلیارد ریال اعتبار به طرح های تحقیقات کشاورزی این استان اختصاص یافت.

قلندر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: این اعتبار به منظور افزایش بهره وری و توسعه پایدار بخش کشاورزی برای 130 طرح تحقیقاتی اختصاص یافته است.
وی گفت : این طرح ها در بخش های آب و خاک، اصلاح و تهیه نهال و بذر، دام، منابع طبیعی، آبخیزداری، گل و گیاه و سایر موضوعات بخش کشاورزی اجرا می شود.
قلندر با بیان اینکه پژوهش منجر به کشاورزی پایدار می شود، گفت: اصلاح سامانه های خاکورزی و بهبود وضعیت بستر بذر، کاهش فرسایش خاک، کاهش فشردگی خاک، کاهش فرسودگی ماشین آلات، کاهش آزاد سازی گازهای کربنی و کاهش آلودگی هوا، صرفه جویی در وقت، صرفه جویی در سوخت، بهبود تولید محصولات در طولانی مدت، بهبود کیفیت آب سطحی و زیرزمینی، بهبود وضعیت نفوذ آب در خاک و حفظ رطوبت بیشتر خاک از مزایای کشاورزی پایدار است.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی افزود : این مرکز دارای هشت بخش و هفت ایستگاه تحقیقاتی است که بستر لازم را برای اجرای طرح های تحقیقاتی فراهم می کند.
قلندر گفت : ایستگاه تحقیقاتی گل و گیاهان محلات، ایستگاه تحقیقاتی انار ساوه و ایستگاه تحقیقات لوبیای خمین از جمله ایستگاه تحقیقاتی در استان است.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی صرفه جویی در مصرف آب و سازگاری با شرایط خشکی، کاهش هزینه های تولید، افزایش عملکرد و تولید محصول سالم را از جمله دستاوردهای طرح های تحقیقاتی عنوان کرد./ب

برچسب ها: کشاورزی ، تحقیقات ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.