حضور بابك زنجاني و حسي هدايتي تنها به صرف سرمايه گذاري در عرصه فيلمسازي جواب نمي‌دهد.

"محسن علي اكبري" تهيه كننده سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور "بابك زنجاني" و "حسين هدايتي" در عرصه تهيه كنندگي سينما گفت: حضور افراد سرمايه گذار در عرصه سينما مسئله بدي نيست بخصوص حضور افراد صاحب تخصص در عرصه اقتصاد، بسيار خوب بوده چرا كه صنعت سينما نيز نيازمند شديد دانش اقتصاد است.

وي افزود: متاسفانه هم اكنون سينما از لحاظ اقتصادي با مشكل مواجه است و اكثر فيلم ها با شكست تجاري روبرو مي‌شوند استفاده از نگاه اقتصادي اين افراد بسيار عالي است و اين مسئله به برگشت سرمايه و فعال‌تر شدن چرخه‌ توليد سينما كمك خواهد كرد.

"علي اكبري" ادامه داد" اما اگر حضور اين  افراد تنها به صرف داشتن سرمايه، سبب شود كه اين افراد با پول سينما را در اختيار گرفته و فيلم سازي كنند، جواب نخواهد داد.

وي تصريح كرد: به طور حتم سينما به حضور افراد متجرب، باسابقه و افراد توانمند در كمك و همكاري درست و در شان سينما نياز دارد.

سينما درست و در شان آن كمك و همكاري كنند در كنار اين افراد نياز است تئوري اقتصاد و دانش سينما در كنار هم قرار بگيرد كه من با اين  مسئله بسيار موافق هستم به خصوص كه هم اكنون سينماي ما از لحاظ اقتصادي به شدت با بي پولي روبروست و بسياري از پروژه‌ها بدليل نبود سرمايه شروع نمي‌شود.

"علي اكبري" اظهار داشت: حضور اين افراد را از لحاظ اينكه سينما فعال‌تر مي‌شود به فعال نيك مي‌گيرم اما نبايد فرمتي ايجاد شود كه سرمايه به هنر سينما قالب شود چرا كه اين مسئله اتفاق خوشايندي نيست و تجربه نشان داده كه سرمايه به تنهايي توانايي شكوفايي هنر را ندارد اين سرمايه و دانش اقتصاد در تكامل هم مي‌تواند ما را با يك سينماي خوب مواجه كند.

وي در خصوص اثرات منفي اين افراد به  عرصه‌ي توليد در سينما عنوان كرد: اين افراد بدليل نبود شناخت كافي و همچنين افراد حرفه‌اي در كنارشان، شايد سرمايه‌ گذاري آنها در پروژه‌هايي باشد كه  هيچ نفعي براي فرهنگ و هنر كشور نداشته باشد و همين مسئله خود سبب ايجاد تورم در سينما شود زيرا با توجه به شنيده‌ها اين افراد رقم‌هاي بالايي را به پروژه‌ها اختصاص دادند كه خود اين رقم‌ها تورم‌ زاست.

"علي اكبري" بيان كرد: وجود اين تورم در سينمايي كه هم اكنون به سختي در آن فعاليت مي‌كنيم سبب مي‌شود كه سينما سير نزولي خودش را طي كند. بنابراين شايد حضور مشاوران متخصص و دلسوز هنر هفتم در كنار اين افراد تاثيرگذار باشد در غير اين صورت مخرب خواهد بود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اين افراد فريب برخي از دوستان را نخوردند و با چشم باز وارد عرصه سينما شوند 93 سال از عمر اين سينما مي‌گذرد و اين تجربيات گران بها نبايد به خاطر منافع مادي و سرمايه از بين برود و اين دوستان بايد به مرور و با فيلم‌هايي با سرمايه‌هاي اندك وارد اين عرصه شوند.

انتهاي پيام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار