سينماي ايران در سال 91 با بيش از 105 اثر به عنوان پركارترين سال سينمايي نسبت به گذشته و با وجود تحريم‌ها خوب ظاهر شد.

"محسن علي اكبري" در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، گفت: وضعيت سينماي ايران تا قبل از دوره‌ي يازدهم را خوب مي‌بينم، ما موفقيت‌هاي بسياري در طول اين 4 سال داشتم اميدوارم باز توان كسب اين موفقيت‌ها را داشته باشيم. ما در اين دوره براي اولين بار در اسكار موفق به كسب جايزه شديم.

وي افزود: در زمينه توليدات داخلي نيز بسيار موفق بوده‌ايم، زيرا در سال 91 در ژانرهاي مختلف فيلم‌هاي فاخري ساختيم، معمولا در يك يا دو سال يك فيلم فاخر مي‌توان ساخت اما در سال گذشته در ژانر دفاع مقدس "چمران" كاري از "حاتمي كيا" كه بعنوان يك فيلم عظيم و همچنين در زمينه تاريخ معاصر فيلم "استرداد" توسط خودم و "علي غفاري" در زمينه‌ي تاريخ صدر اسلام، فيلم سينمايي "عقاب صحرا" به كارگرداني "مهرداد خوشبخت" در زمينه حوق بشر، فيلم "فرزند چهارم" "وحيد موسائيان" ساخته شد و در مجموع در سال 91 بعنوان پركارترين سال كاري سينما بيش از 105 اثر توليد شد.

"علي اكبري" عنوان كرد: سالن‌هاي خود را به سيستم ديجيتال مجهز كرديم، ما در اين تحريم‌ها خوب ظاهر شديم و در گام بعدي دولت، بودجه سينما را مستقيم به خود سينما تحويل داد، به همين خاطر بودجه افزايش يافت.

وي ادامه داد: ما دوست داريم كه در سينما همدلي باشد اما بعضي از مواقع موارد شخصي وارد يكسري از مسايل مي‌شود اما ما تمام تلاشمان را كرديم كه اين مسئله حل شود اما دوستان خواستار حل مشكلات سينما و خانه سينما نبودند،  به نظر بنده مسئله پيچيده‌اي نيست، ما مي‌توانيم در روزهاي آخر دولت دهم مشكل خانه سينما را حل و در آن را باز كنيم اما اين اتفاق نيفتاد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار