تكليف پرونده ي چوگان كه آيا به نام كشور آذربايجان ثبت مي شود يا نه در نشست ميراث ناملموس يونسكو در آذرماه در اين كشور مشخص خواهد شد.

فرهاد نظري مدير كل دفتر ثبت و حفظ آثار تاريخي و طبيعي سازمان ميراث فرهنگي به خبرنگار حوزه ي ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: پرونده ي چوگان در نشستي كه آذر ماه از سوي يونسكو به ثبت آثار ناملموس اختصاص دارد و در كشور آذربايجان برگزار مي شود بررسي خواهد شد كه به نام اين كشور ثبت مي شود يا نه.
 
وي افزد: سازمان ميراث فرهنگي نامه اي اعتراض آميزي با امضاء رئيس سازمان ميراث فرهنگي در رابطه با ارائه پرونده ثبت چوگان به نام كشور آذربايجان به يونسكو ارسال كرده است تا مانع ثبت آن شود.
 
نظري تصريح كرد: وزارت امور خارجه ي كشورمان و فدراسيون چوگان در رابطه با ارائه ي مستندات بسياري درباره ي ورزش چوگان كه در ايران قدمت بسياري داشته كمك شاياني به سازمان ميراث فرهنگي كرده است.
 
مدير كل دفتر ثبت و حفظ آثار تاريخي و طبيعي سازمان ميراث فرهنگي بيان كرد: سازمان ميراث فرهنگي كارهاي بسياري براي ثبت نشدن پرونده ي چوگان به نام آذربايجان انجام داده همچنين كارهاي كارشناسي بر روي پرونده اي كه كشور آذربايجان در رابطه با چوگان ارسال كرده صورت گرفته و ايرادهاي آن گرفته شده است.
 
وي اظهار داشت: پرونده چوگان به لحاظ ماهيتي چند مليتي بوده و متعلق به كشور آذربايجان نيست ما نخست بايد نگذاريم اين پرونده به نام آذربايجان ثبت شود و در مرحله ي بعد مانند نوروز كه پرونده ي چند مليتي بوده اقدام به ثبت چوگان در يونسكو كنيم.
 
نظري تأكيد كرد: به احتمال بسياري در نشستي كه آذرماه از سوي يونسكو در كشور آذربايجان در باره ي ثبت آثار ناملموس برگزار مي شود حضور خواهم داشت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار