الگوهاي ايراني در پوشش جوانان نجات بخش تفكرات آن ها يك آسيب شناس از خطر عقب ماندگي فكري در بين جواناني كه از الگوهاي غربي در پوشش خود استفاده مي كنند خبر داد.

قرايي مقدم در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در مورد مدگرايي در بين جوانان گفت: تغيير ساختار پوششي جوانان در سال هاي اخير شرايط جديدي را در فرهنگ و رفتار جوانان ايراني ايجاد كرده كه مي تواند براي آن ها مشكلات بسياري را ايجاد كند.
وي با اشاره به جنبه هاي مثبت و منفي مدگرايي ادامه داد:‌امروزه بسياري از جوانان ايراني از الگوهاي غربي در ظاهر خود استفاده مي كنند كه باعث ضربه به تفكرات و بينش آن ها مي شود در حالي كه استفاده از طرح هاي ايراني اسلامي كه آميخته به فرهنگ و تمدن ماست تاثيرات مثبتي بر رفتار جوانانمان مي گذارد.
قرايي مقدم با اشاره به نكات مثبت مدگرايي افزود: مدگرايي از منظر تجدد خواهي و نو گرايي يكي از عوامل موثر در رشد و توسعه اجتماعي و فرهنگي در جامعه بوده و با تاثير بر اقتصاد كشور باعث ايجاد اشتغال مي شود.
قرايي مقدم با اشاره به آفات استفاده از طرح هاي غربي در پوشش جوانان اظهار داشت: استفاده از طرح ها و مدهاي غربي در بين برخي از جوانان باعث سستي در عقايد ديني آن ها شده و زمينه ساز بسياري از آسيب هاي اجتماعي از جمله طلاق و عقب ماندگي فكري مي باشد.
وي درپايان خاطر نشان كرد: ما مي توانيم ايراني بمانيم ولي از نوگرايي و نوپوشي عقب نمانيم و اين مستلزم تلاش خود جوانان ايراني است كه با ايجاد طرح هاي ايراني اسلامي در پوشش جوانان هم به اقتصاد و هم به فرهنگ كشور كمك كنند./ف

برچسب ها: الگو ، ایرانی ، پوشش ، جوانان ، تفکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار