رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج با تأکید بر رفع نیازهای فرهنگی در این کلانشهر گفت: خلأهای فرهنگی در کرج به شدت احساس می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سعید فیروزگاه صبح امروز در جلسه امور فرهنگی کرج اظهار کرد: با وجود استعدادهای بسیاری که در امور فرهنگی در کرج وجود دارد اما خلأهای فرهنگی در این شهر به شدت احساس می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که متولیان و فعالان فرهنگی باید مسیر توسعه فرهنگی را در کرج طی کنند، افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود و به‌کارگیری نخبگان فرهنگی می‌تواند ما را در تحقق اهداف مورد نظر یاری دهد.

این مسئول با بیان این‌که یکی از معضلات کلانشهر کرج فقر فرهنگی است، اضافه کرد: اهمیت فرهنگ‌سازی و آموزش در این خصوص یکی از مهم‌ترین راهکارهای مهم برای توسعه امور فرهنگی تلقی می‌شود.

وی غافل ماندن در امور فرهنگی را نابخشودنی عنوان کرد و گفت: کرج با پیشینه قوی در امور فرهنگی و همچنین داشتن ظرفیت‌های بالقوه نباید در این امر احساس خلأ کند بلکه باید با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اساسی کمبودهای فرهنگی را در این کلانشهر برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج ادامه داد: اهمیت امور فرهنگی در کرج نادیده گرفته شده است؛ در صورتی که می‌توانیم با توسعه امور فرهنگی در این کلانشهر بسیاری از مشکلات را رفع کرده و در مسیر توسعه بیشتر گام برداریم.

فیروزگاه یکی از مهم‌ترین مسائل در امر توسعه امور فرهنگی در کرج را مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و ادامه داد: در شهرها و کشورهای پیشرفته در امور فرهنگی مشارکت‌های مردمی بسیار دخیل بوده‌اند لذا می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌هایی که در این زمینه داریم و توانمندی‌های فعالان فرهنگی موفق عمل کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از طرح‌های کمیسیون فرهنگی برای بسط و گسترش فرهنگ در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: آموزش‌های اجتماعی را باید در سطوح مختلف به صورت جدی پیگیری کنیم.

فیروزگاه در پایان گفت: شورای چهارم و به ویژه کمیسیون فرهنگی تمام توان خود را برای اعتلای امور فرهنگی در این کلانشهر به کار خواهد گرفت.
برچسب ها: البرز ، فرهنگی ، کلانشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.