يك استاد روانشناس گفت: يكي از قسمت هاي هوش عاطفي تفكر مثبت است كه موجب حركت به سوي هدف مي شود.

 
بهرامي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: بدبيني موجب دور شدن فرد از هدف مي شود اما خوش بيني در سلامت و مقابله با استرس نقش واسطه اي مهمي دارد. افراد خوش بين داراي شيوه هاي موثرتري در مورد حل مشكل خود هستند اما حالات عاطفي مانند اضطراب افسردگي خشم نفرت و قدرت طلبي نشان مي دهند كه اين حالت هاي عاطفي منجر به ايجاد ديدي منفي نسبت به دنيا و خود مي شود.

*سركوب افكار مهيج باعث ادامه يافتن واكنش ها مي شود

وي افزود: سركوب افكار و هيجانات موجب افزايش فكر كردن در مورد كلمات و حالات سركوب شده مي شود زيرا يك احساس يا هيجان سركوب شده نسبت به حالت بيان آزاد بيشتر تحريك كننده است پس سركوب افكار مهيج مي تواند مسئول ادامه يافتن واكنش هاي هيجاني ناخواسته باشد سركوب و بازداري فكر ممكن است بخش ضروري ايجاد هراس وحشت زدگي و اضطراب باشد.

* وجود فضاي آزاد براي بيان هيجان و احساسات موجب سلامت روان مي شود

وي در پايان با اشاره به اين تلاش براي وفقه به انكار كردن هيجان موجب تعارض و تشويش دورني مي شود افزود: وجود فضاي آزاد در خانواده براي بيان احساسات و هيجانات و بيان افكار موجب افزايش سلامت روان مي شود زيرا سركوب هايي كه در دراز مدت هستند باعث گسترش بيماري هاي جسمي و روحي مي شود و نشان داده شده است كه نوشتن تجارب درناك در طول درمان به عنوان راه حلي براي كاهش سطح فشار هم مي تواند موثر باشد./
برچسب ها: سلامت ، استرس ، افسردگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.