با فرا رسیدن پاییز مناظر طبیعی سرشار از رنگ های زرد ، نارنجی و قرمز می شوند و می توان عکس های خیره کننده ای از آن ها ثبت نمود.نورمناسب پاییز هم به کیفیت هرچه بیشتر عکس ها کمک می کند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ درخشش طلایی رنگ نورهای خورشید به گرم تر شدن رنگ های عکس کمک می کند. مایل بودن نورهای خورشید در این فصل به جذاب تر شدن عکس ها و آشکار شدن شکل و بافت زمین در تصاویر مناظر کمک قابل توجهی می کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است در این فصل با آن روبرو شوید مشکلات نوردهی به دلیل همین تابش مایل نور خورشید است. در هنگام بهبود دادن یک عکس در فتوشاپ ، خیلی ساده می توان رنگ عکس ها را بیش از آنچه مورد نیاز است افزایش داد و با عکس های مصنوعی مواجه شد. در این آموزش ، چگونگی انتخاب و تقویت طیف های رنگی خاصی را با استفاده از Adjustment layers و استفاده از ابزار Clone Stamp برای مشخص تر کردن جزئیات در نواحی روشن ،تشریح خواهیم کرد.



گام نخست – آماده سازی فایلRAW

فایلColor_ Before.dngرا در ویرایشگرAdobe Camera Rawباز کنید. لغزندهFill Lightرا تا قرار گرفتن روی مقدار40بکشید. این کار جزئیات نور پس زمینه درخت ها را باز می گرداند اما جزئیات در نواحی روشن کمی کاهش می یابند. رویOpen Imageکلیک کنید تا بتوانید عکس را با استفاده از ابزارهای استانداردPhotoshopویرایش نمایید.


گام دوم- روشن تر کردن سایه ها

در پلتLayers، روی گزینهCreate Adjustment Layerکلیک کنید و از منوی باز شده گزینهLevelsرا انتخاب نمایید. لغزنده خاکستری را که مخصوص تون های معمولی است به سمت چپ و مقدار2.40حرکت دهید تا این نواحی کمی روشن تر شوند. لغزنده سیاه سایه ها را به مقدار16تنظیم کنید تا سایه های تیره باز هم تیره تر شوند. برای اعمال تغییرات روی گزینهOKکلیک کنید.


گام سوم–تیره تر کردن پس زمینه

اکنون می توانیم جزئیات بیشتر را در پس زمینه مشاهده کنیم اما هنوزهم بقیه عکس بسیار روشن است. ابزارBrushرا انتخاب کنید(با فشردن کلیدB) و رنگ پیش زمینه را به سیاه تغییر دهید. روی

ماسکAdjustment Layerایجاد شده کلیک کنید تا انتخاب گردد. اکنون ابزارBrushرا روی نقاط روشن پس زمینه بکشید تا تیره تر شوند.


گام چهارم- ویرایش نواحی روشن

برای افزودن جزئیات به نواحی روشن روی کف جنگل ، ابزارClone Stampرا انتخاب نمایید(با فشردن کلیدS). روی لایه پس زمینه کلیک کنید. برای نمونه برداری از یک تکه چمن کلیدAltرا نگهداشته و روی ناحیه موردنظر کلیک نمایید.سپس کلیدAltرا رها کنید و این ابزار را روی نواحی که می خواهید جزئیات آن ها را افزایش دهید کلیک نمایید.


گام پنجم–افزایش رنگ ها

روی گزینهCreate Adjustment Layerکلیک کنید و گزینهHue/Saturationرا انتخاب نمایید. لغزندهMasterرا به+9تنظیم نمایید تا رنگ ها گرمتر شوند و لغزندهSaturationرا به مقدار+25تنظیم کنید. رنگ درخت پیش زمینه بیش از حد افزایش یافته است ، پس گزینهYellowرا ازEditانتخاب کنید وSaturationرا به-50وRedsرا به+21تغییر دهید و روی کلیدOKکلیک کنید.


گام ششم-افزودن حاشیه
روی لایه پس زمینه دوبار کلیک کنید تا قفل آن باز شود .گزینه All را از منوی Select انتخاب کنید و سپس از منوی Edit گزینه Stroke(Outline) را بر گزینید. Width را به 120 پیکسل تنظیم نمایید، رنگ را به رنگ سفید تغییر دهید و نوع Location را Inside انتخاب کنید.برای پایان کار روی OK کلیک کنید تا حاشیه ای کلاسیک هم به عکس تان افزوده شود.


گزارش از: شهاب حدیدی
برچسب ها: دریچه ، عکاسی ، پاییز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۲
لطفانرم افزاری برای اندروید قرار دهید که بتوان روی عکس ها اسم یا چیز دیگری نوشت
ممنون
آخرین اخبار