شهردار تهران گفت: هیئت های مذهبی اصلی ترین و با فرهنگ ترین نهاد و مهمترین رسانه ای است که باید این فرهنگ را معرفی نماید.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران قاليباف در مراسم افتتاحیه عطر سیب در بوستان ولایت افزود: همه ما جزو خادمان اهل بیت محسوب  می شویم و باید تلاش نماییم که در رفتار و گفتارمان  نماینده این فرهنگ عاشورایی و کربلایی باشیم که به حق با رفتار  به این گونه و برخوردار از تبرا و تولا می توانیم ادعا نماییم که از وارثان این سنت و فرهنگ هستیم که این باید در عمل ما دیده شود.

وی تصریح کرد: در حقیقت هیئت های مذهبی به عنوان یک نهاد اصیل و با فرهنگ ترین نهاد که سابقه آن به مربوط به سالهای ا خیر و قرون اخیر نیست مهمترین رسانه ای است که این فرهنگ را در جوامع اسلامی و غیر اسلامی معرفی می نماید که باید سعی کرد از این رسانه به بهترین شکل ممکن استفاده نماییم.


شهردار تهران با اشاره به توجه صحیح به فلسفه عاشورا اظهار داشت: این  حرکت عظیم فرهنگی و تربیتی در عاشورا که نشانه امر به  معروف و نهی از منکر و اقامه قسط و عدل چیز دیگری نبود که با توجه صرف به بخش حماسی آن بدون توجه به قسط و عدل و امر به معروف و نهی از منکر از هر حماسه ای سخن گفته ایم جز از واقعه عاشورا و این نکاتی است که باید در هیئت های مذهبی و محافل و مجالس رعایت شود.


وی با اشاره به  مبارزه با ظلم و اقدام در جهت برپایی قسط و عدل افزود: قرار گیری  میان مرگ و عزت و پذیرش مرگ در جهت نپذیرفتن ذلت سبب محشور شدن با اهل بیت است.
شهردار تهران ادامه داد: این هاست که می تواند در شرایط حساس سیاسی و نظام اسلامی مارا امیدوار ساخته و تاثیر فرهنگ جهاد و مسیر اهل بیت را مشخص نماید.
قالیباف با اشاره به گفته امام راحل به نقش محرم و صفر در زنده نگاه داشتن اسلام افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی در برابر استکبار ایستاده بر اساس فرهنگی است که بر پایه ظلم ستیزی پایه گذاری شده است.


وی تاکید کرد: وظیفه ما د ر مجموعه شهرداری تهران ان است که این مراسم محروم و صفر با به عنوان بزرگترین حرکت فرهنگی که از قدیمی ترین  تشکل های نهاد اجتماعی است و جوهره آزادی و کرامت  در آن هاست توجه نموده و به خصوص درا ین دوره تاکید می شود با نگاه اجتماعی و انسان محور به شهر خود نگاه کنیم و توجه به محرم و صفر از نکات مهم در این زمینه ا ست.


شهردار تهران خاطر نشان کرد: امیدواریم این جهت گیری ها را به خوبی به پیش ببریم و امسال نیز همانند سنوات گذشته  و با ارتباط خوب در روند اداری و اجرایی سهم خود را در این حرکت فرهنگی ادا نماییم./ف

 

برچسب ها: وارثان ، قرون ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار