مدير گمرک خراسان شمالي ارزش کالاهاي صادرايت از گمرک استان را پيش از 45 ميليون دلار عنوان نمود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در هفت ماهه نخست سال 92 پيش از 81 هزار تن کالا به ارزش 45 ميليون و 955 هزار و 714 دلار از طريق گمرک خراسان شمالي صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب 228.341 درصد، رشد را نشان مي دهد. 

جواد جعفري مدير گمرک خراسان شمالي کالاهايي همچون سيمان تريلند، ميله فولادي، پلاستيکجات، پودر کريستال، سنگ مرمريت و انگور را به عنوان کالاهاي صادراتي عنوان کرد که به کشورهاي ترکمنستان، عراق، افغانستان، ترکيه و ايتاليا صدر شده است. 

وي افزود: در هفت ماهه نخست سال 92 واردات کالا توسط اين گمرک به ميزان 1757 به ارزش 1270206 دلار بوده است که رشد منفي 15 درصد از لحاظ وزن و از لحاظ ارزش نيز 20 درصد کاهش داشته است. 

براساس اين گزارش اغلب کالاهاي وارداتي نيز در اين مدت شامل برنج خوراکي، انبه، ماشين آلات توليد پلاستيک بوده است. 

مديرگمرک خراسان شمالي تعداد پرونده هاي قاچاق کالا در هفت ماهه ابتدايي سال 92 را 21 فقره عنوان نمود که با ارزش 1327512 هزار ريال، نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 62 درصد رشد و از لحاظ تعداد پرونده 24 درصد رشد را نشان مي دهد.

وي پيشتر پرونده هاي تشکيل شده قاچاق را مربوط به کالاهايي همچون موتورسيکلت و مشروبات الکلي و انواع لوازم جانبي کامپيوتر و چرخ خياطي عنوان نمود. 
انتهاي پيام/

برچسب ها: رشد ، صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار