معاون سازمان محیط زیست با اشاره به تهیه بسته‌ای در کارگروه حمایت از تولید برای شناسایی صنایع آلاینده و انتقال آنها به شهرک‌های صنعتی، گفت: بیشتر صنایع آلاینده فعالیت خود را زیر زمینی انجام می‌دهند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علیرضا رحمتی اظهار داشت: هم‌اکنون در داخل محدوده‌های شهری تهران و سایر کلانشهرهای کشور صنایعی وجود دارد که از گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که در مواردی ایجاد کننده آلودگی در هوا نیز هستند.
معاون دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست با بیان اینکه این صنایع مجوز فعالیت در داخل محدوده‌های شهری را از گذشته اخذ کرده‌اند، افزود: سازمان محیط زیست در کارگروه حمایت از تولید وزارت صنایع عضو است و در این کارگروه بسته‌ای در حال طراحی است که بر اساس آن صنایع آلاینده شناسایی می‌شوند تا به داخل شهرک‌های صنعتی منتقل بشوند.
وی بیان داشت: هیئت وزیران نیز در این باره مصوبه‌ای داشته است که صنایع آلاینده به داخل شهرک‌های صنعتی انتقال یابند اما این مصوبه به طور جدی پیگیری نشد.
رحمتی با بیان اینکه سیاست سازمان محیط زیست بر این است که صنایع آلاینده شناسایی شوند، اضافه کرد: هم‌‌اکنون آمار دقیقی از تعداد صنایع آلاینده در دست نیست چرا که بیشتر این صنایع فعالیت زیر زمینی انجام می‌دهند و در اقتصاد زیرزمینی به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کنند.
معاون دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: بر اساس بند ج ماده 192 برنامه پنجم توسعه، بسیاری از صنایع قدیمی که داخل محدوده‌های شهری هستند، موظف شده‌اند که تکنولوژی‌های تولید و فعالیت خود را برای جلوگیری از آلایندگی‌های زیست محیطی، ارتقا دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.