روز گذشته در نشستي در مقر سازمان ملل متحد در نيويورک، موضوع حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در کشورهاي ديگر بررسي شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روز گذشته مقامات سازمان ملل متحد در مقر اين سازمان در شهر نيويورک، جلسه اي ويژه تشکيل دادند. شرکت کنندگان در اين جلسه به بررسي حملات غيرقانوني هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در کشورهاي ديگر جهان پرداختند که  چالشي جديد در حوزه حقوق بين الملل و نقض حاکميت و استقلال کشورها بوجود آورده است. 
يکي از شرکت کنندگان در اين جلسه گفت.. هواپيماهاي بدون سرنشين، ذاتا حربه هايي غيرقانوني نيستند. البته اين موضوع در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد به چالش کشيده شده است. اما باعنايت به ويژگي هاي خاص حملات با هواپيماهاي بدون سرنشين لازم است بر نحوه استفاده از اين شيوه ها تمرکز شود. بايد از عوامل محدود کننده در اين زمينه استفاده و بر آن تاکيد شود.
يکي ديگر از حاضران در اين جلسه گفت.. اتحاديه اروپا که نماينده شمار زيادي از کشورهاي جهان است، توصيه اي بسيار روشن درباره استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين دارد و آن اينکه، در زمنيه استفاده از اين شيوه بايد شفاف سازي شود. هيچ استدلال حقوقي خوبي براي مخالفت با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين نيز وجود ندارد. تنها علت مخالفت ما با اين شيوه فقط فقدان شفافيت در اين خصوص است. فناوري مي تواند فعاليتهاي خودش را داشته باشد اما بايد در استفاده از آن شفاف سازي کنيم.
يکي ديگر از حاضران در اين جلسه گفت: اميدوارم هرمطلبي که در اينجا مطرح مي شود بسيار جدي گرفته شود. وقتي از کشته شدن انسانها صحبت مي کنيم، فقط مسئله آمار و ارقام مطرح نيست و اينکه فقط از يک عدد سخن بگوييم يا اينکه به يک تکه کاغذ نگاه کنيم که روي آن اين ماجرا نوشته شده است. واقعيت اين اقدامات به وضع قربانياني مربوط مي شود که قرباني اين اقدامات خصومت آميز مي شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار