دولت یازدهم تا به امروز "تعاملات مثبتی" را برای رونق مبادلات بین المللی در دستور کار خود قرار داده که به طور حتم نتیجه مثبت آن رونق فعالیت‌های اقتصادی کشور را در پی دارد.

کریم آقاجانی کارشناس مسائل بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: نتایج مذاکرات مثبت در عرصه بین‌المللی به طور حتم منجر به افزایش تعاملات اقتصادی و در نهایت پایین آمدن فشار تورمی در کشور خواهد شد.
 
این کارشناس مسائل بانکی تصریح کرد: این تعاملات سازنده در عرصه بین‌المللی باعث آزاد شدن ورود درآمدهای حاصل از فروش نفت به داخل کشور و درآمدهای بلوکه شده می شود ضمن آنکه تداوم این روند مثبت مذاکرات نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور به خصوص تزریق منابع مالی مورد نیاز به بخش های اقتصادی می شود.
 
وی افزود: این روند منجر به شکسته شدن قیمت‌ها در بازار داخلی و درنهایت کاهش فشار تورمی در اقتصاد کشور می‌شود.
 
 
این کارشناس مسائل بانکی در رابطه با کاهش نرخ ارز طی روزهای اخیر عنوان کرد: علی‌رغم روند کاهشی نرخ ارز در روزهای اخیر متاسفانه صاحبان ارز یک سری مقاومت‌هایی را در پیش گرفتند که این مقاومت‌ها با تداوم روند نزولی نرخ ارز به ویژه دلار آمریکا در بازار آزاد طی روزهای آینده شکسته می‌شود. ضمن آنکه در رابطه با بحث ارز موضوع عرضه و تقاضا نیز مطرح است.
 
آقاجانی ادامه داد: با تدوام روند مثبت تعاملات بین‌المللی به طور حتم قیمت دلار نیز در بازار آزاد روند نزولی بیشتری را به خود خواهد گرفت و قیمت آن تا سقف 2400 تومان پایین می آید.
 
وی در پایان افزود: باید این موضوع را هم در نظر داشته باشیم اگرچه برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی بسیار مفید است اما این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد که با برداشتن تحریمها ما شاهد واردات بی رویه کالا به کشور خواهیم شد که نتیجه منفی آن باعث افزایش نرخ بیکاری براساس تعطیلی کارخانجات است که اگر مسئولان تمهیدات لازم را در این رابطه به مرحله اجرا بگذارند به طور حتم لغو تحریمی‌های اقتصادی تبدیل به فرصتی مناسب برای رونق فعالیت‌های اقتصادی کشور خواهد شد./
برچسب ها: تعاملات ، توسعه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار