بیست و شش دانشمند که در زمینه علوم طبیعی، اجتماعی، انسانی و مهندسی فعالیت می کنند از طرف "بان کی مون"، دبیر کل سازمان ملل متحد به عنوان اعضای"شورای مشورت علمی" این سازمان منصوب شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا ؛ شورای مشورت علمی سازمان ملل متحد یک نهاد جدید است که وظیفه دارد به موسسات و آژانس های وابسته به این سازمان در زمینه های علمی، فناوری و نوآوری برای توسعه پایدار مشورت دهد. دبیرخانه این شورای جدید در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) خواهد بود.

"ایرینا بوکووا"، دبیر کل یونسکو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تشکیل شورای مشورت علمی سازمان ملل متحد به معنای آن است که دبیر کل سازمان ملل متحد ماموریت خطیر دیگری را در زمینه مشاوره به یونسکو داده است. شورای جدید از دانشمندانی با شهرت جهانی تشکیل شده است و از آن به عنوان مرجعی برای بهبود روابط میان علم و سیاست استفاده خواهد شد.

این اولین نهاد مشورتی است که دبیر کل سازمان ملل متحد به منظور تسریع تلاشهای جامعه بین المللی در زمینه توسعه پایدار و ریشه کنی فقر در جهان تشکیل داده است. این ابتکار ( تشکیل شورای مشورت علمی سازمان ملل متحد) پس از انتشار گزارش یک گروه بلندپایه بین المللی درباره ضرورت ایجاد یک سازوکار مهم با هدف ارتقای روابط سیاست و علم به اجرا گذاشته شد.

 زمینه های فعالیت شورای مشورت علمی سازمان ملل متحد علوم بنیادین از قبیل مهندسی، فناوری، علوم انسانی، علوم اجتماعی، علم اخلاق، بهداشت، علوم اقتصادی، کشاورزی و علوم زیست محیطی خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار