نائب رئیس بانوان فدراسیون کاراته گفت: رقابت با بهترین ها و قهرمانان دنیا فرصتی ارزنده بود تا بچه های ما به تجربه هاي خود اضافه کنند.

اشرف امینی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور بانوان کاراته که در رقابت های کامبت گیمز گفت: مسابقاتی که در سن پطرزبورگ روسیه برگزار شد مسابقاتی بوده که شرایط خاصي داشت. در این رقابت ها فقط طلایی های آسیا و نفرات اول و دوم جهان حضور داشتند پس بنابر این این پیکارها با هیچ یک از مسابقاتی که تاکنون بانوان کاراته کای ما در آن شرکت کرده بودند، قابل مسابقه نبوده است.

نائب رئیس  بانوان فدراسیون کاراته تصریح کرد: در این  مسابقات همه چیز با آنچه ما می دانستیم و تاکنون با آن مواجه بودیم تفاوت داشت البته این تفاوت، تفاوت ریشه ایی نبود بلکه در حد ضربات و امتیازات بوده نحوه داوری ها با داوری های آسیایی تفاوت هایی داشت که بچه ها را کمی سر در گم  می کرد، از طرفی حتی نحوه مبارزات نیز فرق می کرد و در واقع مبارزات سنگین تر از آن بود که تاکنون با آن روبرو شده بودیم به هر حال این مسابقات یکی از بهترین مسابقات برای ملی پوشان بود چرا که با نحوه مسابقات جهانی نیز آشنا شدند.

 وی اذعان داشت: تجربه بسیار خوبی از این مسابقات حاصل شد چراکه همه نفرات اول آسیا و اول و دوم جهان بودند و بچه ها با کسانی مسابقه دادند که بهترین های دنیا به حساب می آیند. ما در سال آینده مسابقات جهانی بزرگسالان در بخش بانوان را داریم که این حضور برای نخستین بار است که برای ما پیش می آید و برای شرکت در این رقابتها و درخششی در خور و شایسته نیازمند کسب تجربه هستیم. بنابراین حضور ما در مسابقات روسیه و رقابت با قوی ترین ورزشکاران دنیا اولین تجربه برای ما به حساب می آید، ما باید بتوانیم بر تجارب خود بیفزاییم و نحوه رقابت با این ورزشکاران را بیاموزیم.

اميني در خصوص شکست عباسعلی و دوستي گفت: بچه ها به دلیل اینکه برای نخستین بار در این رقابتها شرکت کردند و هیچگونه شناختی از پیرامون خود نداشتند و انصافاً روبروشدن با شرایطی متفاوت با آنچه تاکنون دیده بودند و نحوه قضاوتها و مبارزات، علاوه بر استرس حضور در یک میدان رقابت بزرگ، استرس داوری ها و نحوه مبارزات هم مزید بر علت بوده، خوب به هر حال این همه استرس تأثیر بسیار زیادی در عملکرد یک ورزشکار خواهد داشت.

علاوه بر آن دوستی بدلیل اینکه در دور اول مسابقاتش از ناحیه پا قبلاً آسیب دیده بود، مجدداً دچار آسیب دیدگی شد و متأسفانه در دور دوم این آسیب دیدگی مانع از عملکرد او شد و از دور مسابقات بیرون رفت.

نائب رئيس بانوان فدراسيون کاراته در پايان از حضور بانوان در این رقابتها ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشحالم با تمام فراز و نشیبها توانستیم در این پیکارها حضور یابیم تا تجربه ای بزرگ را بر تجربیاتمان بیفزاییم تا در رقابت های جهانی سال آینده در خور نام قهرمان آسیا پا به میدان رقابتها بگذاریم.

پايان متن/مح

برچسب ها: امینی ، نائب ، رئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار