كتاب‌های پر مخاطب سوره مهر قرار است در چهارمین نمایشگاه ملی كتاب دفاع مقدس به علاقه مندان عرضه شود كه در این راستا چاپ 59 كتاب «نورالدین پسر ایران» در این نمایشگاه منتشر می‌شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل ازسوره مهر، كتاب «نورالدین پسر ایران» روایت نورالدین عافی از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز است كه در شانزده سالگی به جبهه می‌رود. وی در گردان‌های خط‌‌شكن لشكر ۳۱ عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته بوده و عملیات‌های مختلفی را تجربه كرده و بارها مجروح شده است.  
 
نورالدین نزدیك به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر كوچك‌ترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است.  
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای بر حاشیه این كتاب نوشته‌اند:«این نیز یكی از زیباترین نقاشی‌های صفحه‌ پُركار و اعجاز گونه‌ هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته‌اند. آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرین‌زبانی كه از قریحه‌ ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازك‌اندیشیِ نویسنده، به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است، و نیز صراحت و جرأت راوی در بیان گوشه‌هایی كه عادتاً در بیان خاطره‌ها نگفته می‌ماند، از ویژگی‌های برجسته‌ این كتاب است. تنها نقصی كه به نظر رسید نپرداختن به نقش فداكارانه‌ همسری است كه تلخی‌ها و دشواری‌های زندگی با رزمنده‌‌ای یكدنده و مجروح و شلوغ را به جان خریده و داوطلبانه همراهی دشوار و البته پر اَجر با او را پذیرفته است. ساعات خوش و با صفایی را در مقاطع پیش از خواب با این كتاب گذراندم والحمدلله».  
 
چهارمین نمایشگاه ملی كتاب دفاع مقدس با حضور ۱۱۰ ناشر از هفته اول آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.  
 
كتاب «نورالدین پسر ایران» از تولیدات دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با تدوین معصومه سپهری است كه سوره مهر بزودی چاپ پنجاه‌و نهم این اثر را منتشر خواهد ساخت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار